Hämnden! 17 november



Susanne Bier har gjort det igen.
Ännu en fantastisk film såg jag igår.
Bokklubbsgänget åkte in till stan igår
och gick först och fikade o mumsade på
goda surdegsmackor sen
kollade vi film i två timmar.
En helkväll med mys och snack o bra film.



Kom i säng sent igår.
Fick en chock i morse när klockan ringde.
Hjärtklappning.
Jag väcktes mitt i en dröm.
En väldigt närvarande dröm.
Nästan
så att det kändes som om det var
verklighet när jag vaknade.
Fick ligga kvar en stun och samla ihop mig.
Få kontroll på armar, ben och framför allt
drömmen som naglat sig fast.
Mycket
obehagligt.


Var orolig för att jag skulle vara komatrött idag
men dagen har gått ovanligt bra.
Johannas och min tisdagjogg o bastu har tagit en paus.
Nu får det bli när det finns tid.
O bastun får vi också ta när det finns tid.
Ja, jag har tid, det är Jolanta som måste plugga.
Men idag har jag lyckats lura ut henne på en runda.
Luft och motion måste man ha för att orka plugga!
Så idag blir det en onsdagsjogg men utan bastu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0