Efter bröllopet! 13 november




Såg filmen "Efter bröllopet" av Susanne Bier i eftermiddags.
otroligt bra.
Har tidigare sett "Bröder" som hon har gjort och den
var lika bra.
På tisdag ska jag se "Hämnden" på bio som hon har gjort och
jag kan ju bara gissa hur bra den kommer vara.
Ser mycket fram emot att se den.

Gårdagen slutade med magknip och huvudvärk för min del.
Att dricka vin på tom mage funkar inte för mig.
Jag måste äta.
Det blev bara dricka.
Fram till dess var det en jätte trevlig kväll.
Vi var ca 20 st och jag kände kanske fem av dem.
Superkul att få lära känna nya människor.

Jag vaknade tidigt och kände mig jätte nöjd över
min någorlunda tidiga hemgång.
Belöningen var ju att inte må dåligt idag.
Åkte med Markus på handbollsträning
och den är mellan 9-10 så det var bara
förmiddag
när vi kom hem.
Han skulle leka med kompis och for iväg efter han hade duschat.

Viktor skulle också leka eller "va" med kompis men
innan dess hann vi åka och handla han och jag.
Det är mysigt att åka iväg med bara honom.
Han snackar så man får ont i öronen.
Vi har verkligen trevligt och man får passa på att njuta
av att han vill vara med mig (att det sen finns en baktanke
med att följa med och handla är ju en annan femma...
man kan ju alltid lyckas tigga till sig något om man är med!!)

Vi har hämtat hem ytterligare ett lamm idag.
Ett STORT denna gången.
Nu är verkligen frysen proppfull.

O lamm blir det till midda idag.
Micke han har pysslat om ett stort lår eller vad det är
och det ska vara i ugnen en halv dag och till det
ska jag göra en rotsaksrösti.

Killarna har haft kompisar hemma hela dan.
De har lekt (eller "varit") tillsammans alla fyra
och varit sams HELA tiden.
Det har nog aldrig hänt!
En kanonlördag so far!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0