10 poängare! 4 november


Markus, Leopold, Malin o jag
kollade på denna film idag.

Samtidigt kollade Viktor o Noah
denna film.

Jag ger mig själv 10 poäng.
Bara för att dagen blev en 10 poängare.
Jag behöve dessa poäng för att kunna vara kvar som mamma.
I vår familj sitter man nämligen aldrig säkert!
Mormodern håller visserligen ställningen men
jag är på god väg upp.


Eftersom vi inte skulle åka på bio förrän på eftermiddagen,
blev det förs projekt storstädning.
Sorterade alla spel och dvd filmer o la dem snyggt
och prydligt i en låda jag hittade.

Min allt i allo låda fick sig en rensning och ett
bortglömt skåp tömdes helt.
Där fanns saker som vi båda asat med oss från hem till hem.
Nu
ska det på tippen.
Har man inte haft behov av något på typ 20 år,
kommer man inte ha något behov av det nu heller.

Jag kände hur ilskan steg i kroppen över allt skit
vi sparat på och givetvis är det till stor del Mickes fel.
Tycker jag.
Han
skulle nog kunna plocka fram lika mycket
som tillhör mig men det går lättare att städa
när man är arg på någon eller något.
Så idag var det Micke som fick för det.

Nog om städnojor och raserier.
Eftermiddagen och kvällen innehöll
bio
och i stället för lunch och midda blev det en stor påse godis.
Magen protesterade
men killarna var glada.
Viktors kompis sov över och för att få i dem lite mat
beställde vi pizza och sen kollade vi Robinson på tv.

I morgon blir det fiske.
OM
det är ok väder.
Helst inte blåst och regn men oddsen är just nu sådär.
Spöna står i alla fall färdigriggade,
korven, engångsgrillen och fikat är inhandlat
och
jag har köpt nya drag till killarna som ska göra susen enligt säljaren:)
I värsta fall får vi väl grilla i trädgården.


Färdigriggat och klart.
Det är bara vädret som kan stoppa oss i morgon!

Kommentarer
Postat av: cecce

Nämen...vad fint du fått här inne!

Har du gjort det själv??



Synd inte I. kunde följa med på bion. Han hade säkert uppskattat det. Men, men...det kommer fler tillfällen!



Hoppas du kom iväg på din fisketur och att du får mycket fiskelycka!



Kram

2010-11-05 @ 15:25:32
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0