Loppis och morsdag! 30 maj



Grattis mamma!!

Att gå upp klockan fem en lördagsmorgon är tufft.
Men ska man göra något kul känns det alltid lättare.
Camilla och jag skulle stå på loppis o kränga leksaker,
gamla kläder, muggar, böcker, lampor, kaffekvarn, spel
och en massa annat som man inte vill ha.
Men som någon annan vill ha i stället.
Som kommer till användning igen och vi har känat på det.
Det var kallt men lönsamt.
Vi sålde loppor o drack kaffe för att hålla värmen.
När klockan var runt halv tolv hade intresset för de få saker
som var kvar svalnat och vi körde till tippen med resten.

Full av energi, trots den tidiga uppstigningen, sprang jag
en runda när jag kom hem.
Första turen sen jag sprang min halvmara i måndags och
benen var fortfarande lite stela.
Men det kändes bra så det blev milen.

Hade fått rabarber från mamma och gjorde en paj
med rabarber och hallon efter ett recept jag fått från Camilla.
Så den heter Camillas rabarberpaj.
Fast jag slängde i lite hallon så att Markus också skulle äta av den.


Camillas rabarberpaj fast med hallon också i.
Mycket gott med vaniljglass till!!



På kvällen grillade vi och mös i solen.
Till efterrätt avnjöt vi Camillas rabarber(hallon)paj med vaniljglass, mums!

Jag pallar inte med så tidiga morgnar så innan tio hade jag somnat.
Kul sällskap va!
fast jag var trevlig fram till jag somnade!

Går man och lägger sig tidigt, vaknar man tidigt.
Fast solen sken så det kändes skönt att gå upp.
Vi fick gjort lite i trädgården och rensat undan en del.
Sen började det att regna som vanligt.
Mer vanligt än ovanligt just nu och den tjocka tröjan
är mer på än av.

Mors dag
är det också idag.
Killarna hade ritat teckningar som jag fick till frukost.
Trött av det tråkiga vädret gick vi en slö promenad
och skrotade bara framför tv:n resten av dagen.
Som avslutning på morsdag ska vi åka till en kinarestaurang 
som serverar Peking Anka.
Det är mitt önskemål.
Kom på att det är just det jag vill ha idag när jag ska
slippa laga maten.
Vi brukar fira morsdag med familjen Åhnberg och
det blir inget undantag i år.
Dock var de lite osäkra på just anka men
de har även den vanliga kinamaten att välja på.


Pekinganka ska avnjutas i kväll som avslutning på morsdag!
Den bästa presenten - att få maten serverad o slippa disken.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0