Jag är en mes! 12 maj


Att bita av en tand kan vara kostsamt.
Sist fick jag betala 850 kr men denna
gången fick jag lagat samma tand gratis!!


För en vecka sen bet jag av en bit av en tand.
Samma tand som jag fick lagat för bara en kort tid sen.
Jag tuggar gärna tuggummi med framtänderna.
Precis
där lagningen sitter.
nedre käkens ena framtand.
Rätt som det var så började det knastra i tuggummit.
Där rök den lagningen!
Tillbaka igen för att genomlida samma behandling som sist.
Fast denna gången skällde hon inte på mig.
Hon var riktigt trevlig och dessutom gjorde hon det gratis.
Det var för att det var hon som inte
gjort lagningen så bra tidigare.
Innan jag åkte dit tänkte jag att det är väl klart att
jag inte ska betala.
Det är ju precis gjort o det måste väl ändå hålla
längre än några veckor.
Jag sa att jag bitit i ett äpple för att det
skulle låta bättre.
En vit lögn
får man använda!
Om jag sagt att jag brukar tugga tuggummi med
framtänderna kanske hon inte velat göra det gratis...
Eftersom jag är en Svennebanan så frågade jag i alla fall
om jag blev skyldig något när hon var klar.
Jag hade snällt betalat om hon sagt ja.
Innan jag klev in på mottagningen var jag så tuff.
När jag var klar var jag en mes.
Tur hon bjöd på det.
Så slapp jag bli irriterad på min egen feghet.
I stället
hade hon en nöjd kund.

Kommentarer
Postat av: cecce

Tuggar du tuggummi med framtänderna??? Testade precis..och..ja...det var klart annorlunda:-)



Ibland har man tur. Tandläkaren brukar ju annars va en dyr historia!!



Ha det bäst:-)

Kramar

2010-05-12 @ 22:21:11
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0