Syster Yster på besök! 8 maj


Syster Yster på besök!

Dagen efter kickboxningen kändes det bara lite
i mina muskler.
Bra tänkte jag, då var jag inte så otränad som jag trodde.
Sprang en runda på kvällen.
Sen kom det.
I fredags kunde jag knappt röra mig.
Varenda muskel gjorde ont.
Benen var som stockar o det gjorde ju inte
saken bättre att jag sprang på torsdagen.
Idag känns det lite bättre.

Min kära syster har äntligen kommit hem (som bor i London i vanliga fall)
Fredags kvällen tillbringade vi hemma.
Hade tänkt en AW inne i stan men vädret
gjorde oss trötta och kalla.
Vi grillade och drack vin o fnittrade.
Vid 23 tiden cyklade hon hem o jag stupade i säng.

Klockan tio på morgonen ringde Johanna.
Pigg som lärka
o skulle ut till Bokskogen o springa milen.
Det hoppade jag över.
Med glädje.
Har fortfarande ont i benen o är glad att jag kan gå överhuvudtaget.
I stället for jag runt som en jehu här hemma o bytte lakan,
dammsög o fick tvättat
undan en del.
Hämtade upp syrran och vi körde in till stan.
H&M skulle få ett besök idag.
Syrran har 25% rabatt o den måste man ju utnyttja.
Killarna fick lite nya kläder o jag hittade några toppar.
500 kr rabatt!!
Vilket innebär att jag har känat 500 kr.
Vilket innebär att jag därför har 500 tillgodo att
handla något annat för:)
Tror inte Micke håller med mitt resonemang...

Syrran och jag fikade o sprang på stan.
Tillslut hade vi så ont i fötter, knän, ben
och axlar
så vi fick hasat oss till p-huset där bilen stod.
Båda sjönk ner i bilstolen med en djup suck.
Det är väldigt ansträngande att shoppa!

Nöjda med dagen körde vi hemåt igen.
Ica fick ytterligare ett besök.
Det är ju alltid något man glömt.
I kväll blir det pilgrimsmusslor till förätt.
Fiskbilen var här i veckan så jag har fyllt frysen
men fisk och skaldjur.
Kalventrecote med en god sallad o klyftpotatis till varmrätt.
O till detta hoppas jag vi har ett gott vin!!
Syrran
är med förstås.
I morgon åker hon hem så vi måste passa på att träffas.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0