Frysen full med torsk! 20 maj



Fina torskar finns ute i sunder nu. Det nappar bra
och nu är rätt tid att ge sig ut! De flesta på båten
(vi var 25 st) fick mellan 5-10 torskar!!


Färdig filéad torsk direkt från sundet!

Snart är veckan slut och jag som tycker den precis börjat.
Kanske för att jag hade semester i måndags och min
arbetsvecka blivit en dag kortare.
Som vanligt har dagarna gått i blixtens hastighet.
Allt flyter in i vartannat och det känns som om Micke
och jag avlöser varandra i dörren.


Gårdagen avslutades med en tur ut i det blå.
Jag åker varje år ut med kunder o fiskar torsk i sundet.
Det är en jätte trevlig utflykt och alla brukar få torsk.
Igår var det dock horngäddorna som dominerade.
Kul för alla barn.
Tråkigt för mig.
Jag hade tänkt fylla frysen med torsfileér.
Inte med horngädda.
Jag fick till slut upp två fina torskar och fick
av en anställd på båten två av hans.
Så jag fick åtta fina fileér med mig hem.

Så ni kan ju gissa vad som stod på matsedeln i kväll.
Stekt färsk torsk med skirat smör, ärtor och kokt potatis.
Alla äter så det sprutar ur öronen.

Det blev en liten joggingrunda i kväll.
Jag bokstavligen rusade runt byn.
Micke skulle basta o jag hade lovat att inte springa så länge.

Morgondagen ska tillbringas på Ven.
Det är sommarutflykt med jobbet.
Jag sitter med i "festgruppen" o har varit med
o planerat denna dagen.
extra spännande är det ju för oss som satt ihop programmet.
Bara det blir fint väder, så kan inget gå fel!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0