Med i Allas - en rikstäckande tanttidning! 27 maj



Har väntat med spänning på denna tidning som
kom idag, äntligen!


Flera bilder på oss i klubben o en STOR på mig:)



Jag har de senaste veckorna lusläst alla Allas tidningar. 
Har rusat till tidningsstället av spänning.
Inte då spänd på mormors gamla farmors recept
på rårörda lingon eller hur man lättast får
loss hemmagjord glass
från formen, utan på att
jag själv skulle vara med.
Ett reportage om Fishing Girls när klubben
var o fiskade i Beckamöllan förra våren.
Förra veckan såg jag mig själv på en liten bild längst bak.
Äntligen.
Nästa nummer
skulle reportaget komma.
Idag var då dagen o jag var på Ica redan kl 10 i morse.
Då hade de inte hunnit packa upp tidningarna ännu!!
-amen! sa jag till den stackaren som stod o slet vid tidningstället.
-jag är här ENBART för den tidningen.
-hon som jobbar med tidningarna är sjuk idag.
Hur stor är sannolikheten.
Just idag
när jag skulla vara med.
-kan du inte gå ut på lagret o kolla? hör jag mig själv säga.
EGO!
Bara jag
får min tidning...
-hinner tyvärr inte, svarar biträdet.
Hmm!
I min värld
svarar man inte en kund så.
Man går ut på lagret o hämtar tidningen.
O där svär man.
Sen kommer man ut igen och kunden är nöjd!!
Det är det
som kallas service.

På eftermiddagen gjorde jag ett nytt försök.
Fast då på Coop.
Där är väl inte tidningsbiträdet sjukt tänkte jag.
O där stod den.
Lite nervöst var det allt att öppna tidningen.
Tänk om bilderna var jätte fula.
Tänk om reportaget var dåligt.
Tänk om....
Men det var jätte bra.
Jag visade tjejen i kassan bilden o då visade det sig att hon
o hennes man hade haft en flugfiskedamm en gång i tiden.
Världen är allt bra liten.

Med tanke på att Allas är en rikstäckande tidning,
kommer jag nog få gå med mörka solglasögon den
närmsta tiden om någon undrar:)
O glöm INTE att köpa den!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0