Långkalsånger o mössa! 16 maj


Idag var det Markus tur att spela match.
Började som målvakt!


Efter matchen tackar de publiken!

Alla småkillar fick medalj!

Även Viktor har spelat idag o de tog sig till
kvartsfinal men förlorade där.
Här tackar de publiken efter matchen.

Två trötta o hungriga killar o då sitter alltid
korv med bröd fint.
Jag tror att detta var Markus tredje.
Viktor hade ätit hamburgare med laget till lunch.


Det är mitten av maj.
Inte för
att det märks.
Man måste kolla i kalendern för att vara riktigt säker.
Idag på BIFcupen har jag haft långkalsånger o mössa.
Klädd
för en dag i skidbacken.
Dock har det varit snöfritt på idrottsplatsen.
Annars hade man lätt kunnat tro att det varit vinter idag.

Killarna har spelat match efter match.
Jag har sprungit som en gutaperka mellan planerna och
hejat och pratat med mammor o pappor.
Nu är jag helt slut.
För mycket
frisk luft.
För mycket stående ställning.
En kropp som skriker efter soffan.
Hade planer på att springa idag men inte ens
jag som är springtokig orkar ut efter två dagar
på en fotbollscup.
Helgen har vigts åt detta o jag känner mig
super nöjd.
Både av min egen prestation (då menar jag mina
grilltalanger..)och framförallt killarnas.

Kvällen kommer avslutas med Kristin o Mattias o deras killar.
Det blir tacos i stora lass.
I morgon har killarna studiedag och jag har tagit semester.
I morgon kommer solen.
I morgon kommer våren tillbaka.
Hoppet är det sista som överger en.
O hoppas är vad man kan göra så här en dag mitt i vintern!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0