Horngäddan blev till tång! 14 maj


Tappra fiskare!

Hmmm grillmästaren råkade visst bränna korven lite!

Mums med korv o festis.

Mitten av maj o killarna har mössa!!

Hoppa runt bland stenar o leka med det
som finns till hands. Det är härligt när barn leker!

Självaste hövdingen!

Klämmdag
o vi är lediga.
Tog det lungt på förmiddagen o åt frukost länge.
Till lunch packade vi in oss i våra två bilar med
ungar o deras kompisar, fiskespö och fikakorg.
Horngäddan är här och jag tänkte att killarna skulle få fiska lite.
Väl framme tog vi oss ner mot piren och jag riggade fyra spön.
Horngäddedrag på.
Här ska det fiskas.
Gick längst ut på piren med killarna i släptåg.
En liten instruktion hur det skulle gå till o sen for
dragen i luften
så man fick ducka.
Tång.
Bara tång.
Kast efter kast.

Tillslut gjorde jag inget annat än rensade bort tång från deras drag.
Vi gav upp och grillade korv i stället.
Killarna skrotade runt på stranden o Micke o jag fikade.
Härlig dag trots blåst och dålig fiskelycka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0