Hmm var tar tiden vägen!! 6 maj


Hade en underbar morgon o förmiddag
ute i sundet.
Fick se både säl, horngädda och Öring.
Dock var det inte jag som fick Öringen men
jag hade en horngädda på flugan o det
kändes gött!!!



Har provat kickboxning för första gången.
Det var riktigt kul o super jobbigt.

Ja så är det!
Jag har inte haft tid att skriva.
Det har hänt massor den senaste tiden och jag vill
gärna dela med mig av allt kul.
Men jag orkar inte skriva kl tio på kvällarna.
Då stupar jag i säng.

Våren är för mig tiden då man aktiverar sig till max.
Efter en lång dvala spritter det i kroppen o jag är full av energi.
Valborg firades hos Uffe o Marie.
Jag tog det lungt.
Jo ni läste rätt.
Jag tog det jätte lungt.
Hade nämligen bestämt att jag skulle upp o fiska.
Fiske går före allt.
Även en brakfest.
Skulle äntligen ut o prova mina vadare o se om
jag hade någon fiskelycka o fånga en Öring.
Det blev en horngädda som slet sig.

Eftersom vi åt pizza på lördagskvällen fick jag ge mig
ut o springa en lång runda.
Fick med mig Micke ut men han vände efter 12 minuter.
Jag själv släpade mig runt på min nya runda på 1.3 mil
och kom i mål två minuter snabbare än förra gången.

Igår var jag o Johanna på Kickboxning.
Hua! Vad jobbigt!
Idag har jag ont i hela kroppen.
Men det var kul o kanske kan det bli fler gånger.
Om jag överlever träningsvärken vill säga.

Beskedet från tandläkaren har kommit.
Viktor måste dra ut en tand.
Då vet vi det o hoppas att det blir bra!

Jag har varit hos frissan igen.
Viktor sa när jag kom hem
-har du färgat håret o klippt dig nu igen!
-de känar mycket pengar på dig mamma!
Klokt barn men jag tyckte att han kunde behålla
sina kloka kommentarer för sig själv.
Jag behöver inte bli påmind om att jag
lägger en halv förmögenhet på att bli av med
de små fula gråa hårståna som spretar runt på huvudet på mig.
Fint blev det i alla fall.

Idag blev jag hemringd av Markus fröken för han var sjuk.
Därför har jag tid idag o blogga en lite stund.
Hoppas nu o håller alla tummar för att det inte ska
bryta ut något.
Syrran kommer i kväll o jag vill inte bli dålig.
Vi ses så sällan o jag har vigt hela helgen åt henne.
Det vet hon inte om förstås.
Hon känner ju fler än mig här i Sverige.
Men jag hoppas hon är sugen på att hitta på något kul.
Jag är nämligen jätte sugen!!

Kommentarer
Postat av: Frida

Hej snäckan!

Hade det inte varit för att jag pratat med dig på tele, så hade jag nog trott att du gått i idé med tanke på din uppdatering ;) Men tiden räcker nästan aldrig till, det är väll bra konstigt... Nä åter till att skriva på mitt enormt roliga projektarbete :) Kramis

2010-05-06 @ 18:32:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0