Den stora tröttheten överföll mig! 24 maj



Hos Ivan på Ven hade vi vår sommaraktivitet med jobbet.

Lycklig efter en ridtur på denna bjässen.
Ridtakterna satt kvar trots att det gått 11 år!!

Färdigriggad inför Höglandsbanan.
Ooooo vad högt o läskigt det var!!

Ute på vajern och balanserar...

Snart i mål!

Till Ven skulle vi o till Ven kom vi.
Fredagens sommaraktivitet med jobbet.
Vilken dag det blev.
Sjukamp med teambuildingtema.
Hur kul som helst.
Jag kan bara konstatera att jag är en doer.
Ingen problemlösare.
Vi fick gå Höglandsbanan.
En bana höööögt upp i luften vid en slänt ut över havet.
Jag har ärvt en väldigt dålig egenskap av min mor.
Svindel.
Men eftersom jag inte liknar henne på så många andra plan,
skulle jag ju trots min enorma svindel gå den här banan.
På med selar, säkerhetslinor och carbinhakar.
Jag nästan hyperventilerade o fick andas med långa djupa andetag.
Jag kom över och det kändes som jag bestigit Everest.
Efter höjdäventyret fick de som ville rida.
Arrangören hade en hage full med Ardennerhästar.
Det är väl den största häst man kan hitta, skulle jag tro.
Jag har inte suttit på en hästrygg på 11 år men upp skulle jag.
O det gick hur bra som helst.
Det blev till och med en runda galopp.
Vilket resulterat i att jag har en grym träningsvärk idag.
Dagen avslutades med grill och mycket skratt.

På lördagen slog den stora tröttheten in.
Jag gick som i koma hela dan.
Markus spelade Match i Trollenäs o jag såg på den genom
trötta dimmiga ögon.
Eftersom vila är något sällsynt för mig,
började jag rensa barnens rum.
Camilla kom förbi o vi bestämde att vi eventuellt ska stå
på loppis på lördag.
Därav djupdykningen i killarnas leksakslådor.

Vi grillade tuppbröst på kvällen.
Gör inte det på grillen vill jag tipsa.
Allt fett från skinnet gjorde att hela grillen stod i lågor.
Fick göra de färdiga i ugnen.
Det blev en tidig kväll för mig.
Gick o la mig med en förhoppning att morgondagen skulle
bli lite piggare.

Vaknade på söndagen o var lika trött.
Ok.
Är det så här det ska vara.
Kronisk trötthet.
Inte så kul kan jag säga.
Fick rensat klart killarnas rum och hade tillslut fyllt sju kassar
som skulle slängas.
O tio plastbackar fulla med leksaker som ska säljas.

Klocka 13 åkte jag o Markus upp till IP för jag skulle
stå i kiosken på eftermiddagen.
Viktor spelade match idag.
Fortfarande trött fick jag spela pigg o glad.
Skit jobbigt.
Jag ville bara sätta mig på en stol o somna.
Släpade mig hem o dammade o damsög
killarnas rum som nu skiner som solen.
Micke var iväg o spelade match o kom inte hem
förrän vid sju.
Kollade film o somnade sen gott med en förhoppning
att vakna pigg.
O det gjorde jag!!
Jag är ledig idag.
I stället för den 6:e juni.
Killarna är i skolan.
Micke jobbar.
Bara jag hemma.
Skönt.

Så jag passade på att springa en runda.
Fast inte vilken runda som helst utan
en halvmara.
21 kilometer.
Gick i mål på 2:03.
Det gick hur bra som helst o jag är jätte nöjd.
Nu vet jag att jag är redo för Broloppet.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0