Bondemölla! 13 maj









En härlig dag i Bondemölla.
Mycket fisk och bra flugfiskeväder (ingen vind för
er som inte flugfiskar...)
Sist men inte minst, mina fantastiska filéer!!!!


Idag var jag uppe i ottan.
5.30 ringde klockan.
Kaffekokaren var laddad och gröten var upplagd
redan sen igår för att inte i onödan väcka familjen.
En härlig morgon utan regn.
Satte mig i bilen för en avkopplande biltur till Bondemölla.
En skön fiskedag väntade.
O vilken dag det blev.
Bra fiske och framförallt var det kul att
träffa tjejerna i Fishing Girls igen.
Brorsan var med i år igen med Joel och
brorsans kompis Ola.
Två fina Regnbågar fick jag med hem.
Hade två till på kroken men de slet sig.
Det blev en lång dag.
Körde hem
vid 18 tiden.
Den där sköna känslan av total lycka
infann sig i bilen på väg hem.
Trött för att man fått frisk luft hela dagen.
Nöjd för att fisket gått bra.
Fått umgås med härliga människor och vetskapen
om att man har fyra dagar kvar att vara ledig.

Huset var tomt när jag kom hem.
Viktor hade träning.
Jag gav mig på att filéa fisken.
Första gången
jag gör det med Regnbåge.
Första fisken blev slamsor.
Andra fisken blev jätte fin.
Två fina filéer o kameran åkte fram.
Det här ska dokumenteras.
Aldrig
glömmas bort.
Att det sen tog mig nästan en halvtimme är oviktigt.
Nästa gång vet jag hur jag ska göra.


Kommentarer
Postat av: martin "isacs pappa"

Grattis!! Blir riktigt avundsjuk på fiskebilderna. får sällan tid till fiske. Prova ngn gång båtarna från Simtishamn, för fiske efter havslax. wildwaterfishing.

2010-05-13 @ 22:01:08
Postat av: Frida

Hej snäckan! Jag ser att du har lyckats bra idag :) Anders såg bilderna och blev avis direkt ;) Bra jobbat!!! Kram

2010-05-13 @ 23:55:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0