Äpplebiten har lämnat strupen! 11 maj


Äpplebiten är borta
och Viktor är helt återställd.
Men trött.
O mamman också.
Fast jag inte ens var med på akuten,
kunde jag inte gå o lägga mig o sova.
Ville veta så allt gått bra innan jag kunde
slå ner ögonlocken.
01:00
kom de hem.
Lång väntan o sen blev han skickad på röntgen.
Äpplebiten hade lämnat strupen av sig själv och
tagit den rätta vägen ner i magen.
Tur att den inte hamnade fel.

Johanna och jag har ett nytt vad.
Inte ett vad
som innebär nån bestraffning.
Det är upp till var och en att lyckas denna gången.
Jag SKA lyckas.
Det handlar om tre kilo.
Tre ynka kilo
som ska bort.
Hur svårt kan det vara?
Eftersom jag tjatat om dessa tre kilo hela vintern och våren
måste det vara
jätte svårt.
Trots att vi hade godisförbud gick jag inte
ner ett gram.
Jag kompenserade mitt sug med ost och nötter i stället.
Det får jag inte denna gången.
Hur jag än bär mig åt försvinner de inte.
Ska jag behöva springa till månen för att bli lättare!!
Både jag o Johanna har hört på flera håll att
våra kroppar är inställda på att springa och att det
har blivit normalläge och vi går inte ner om vi inte
varierar vår träning.
Det är tacken det.
För att man mil efter mil släpar sig runt byn.
Normalläge.
Jag vill inte att mitt normalläge ska vara att springa
3-4 mil i veckan.
Jag blir SÅÅÅ trött!
Jag tycker ju inget annat är kul.
Springa är min gjej.
Nu blev det helt plötsligt JÄTTE jobbigt.
Därför har vi bestämt att det får bli maten vi ändar på.
Eller rättare sagt mängden som vi intar.
Nu serveras bara små portioner o vi
får inte ta om när vi tycker att något är gott.
Åter är det slut på kakor och godis.
Vi har fram till den 10 juni på oss att nå bikini figuren.
Får väl se om jag lyckas denna gången.


En lätt sallad och inte så stora portioner är vad som
gäller nu när det är tre kilo som ska bort innan
den 10 juni!! Det är skitjobbigt och just nu är jag
skitsugen på något gott!!

Snart bikinidags!
Jag har köpt en ny på Stadium
som är blå o vit randig.
Kommer se ut som den Grekiska
flaggan i den och det är ju passande
eftersom vi ska dit i sommar:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0