Idag blev det horngädda! 17 maj


En stackars horngädda fick vi upp idag.
Men vi krokade av den o släppte i den igen.

Måndagen den 17 maj.
Norges nationaldag
o jag har tagit semester.
Inte för att
det är Norges nationaldag, utan för
att det är studiedag i skolan idag.
Jag har ju fått sex extra dagar i år för jag blir 40.
O plötsligt finns det dagar att ta av till sådana här tillfällen.
Vardagslyx kallar jag det för.
Vi började dagen med att inte göra någonting.
Sen fortsatte vi så en stund till.
Pyjamasen fick sitta på fram till lunch.
Vi bakade kladdkakemuffins med överraskning i.
En överraskning bestående av en bit choklad i mitten, mums!

Markus vispar ägg o socker poröst!

Det är för att kunna slicka skålen som de vill baka!!

Kladdkakemuffins med överraskning!!

Dagen började grå men regnfri.
Man har inte så höga krav för tillfället på vädret.
Allt går bra, bara det inte regnar.
Till lunch åkte vi till havet o fiskade horngädda och
grillade korv o mumsade muffins!
Vi klädde oss för vind o kyla som vi är vana vid nu.
MEN!
SOLEN visade sig!!
Micke tog halvdag semester o kom o fiskade han med.
Hela eftermiddagen njöt vi av solen.
Vi fiskade o hade en superskön dag.
JAG fick fisk.
En stackars horngädda på hela dagen.
Men killarna fick upp hoppet om att där
faktiskt fanns fisk o ville inte åka hem.
-ska bara fånga en innan vi åker, sa Markus.
-bara fem kast till!
-Oooo kan vi inte åka hit igen, detta är mitt favoritställe.
Yes!
Jag har lyckats få killarna att gilla fiske!!

Micke tog båda killarna med på fotbollsträningen.
Jag körde till bokskogen o sprang milen.
Det var längesen jag var där och det är
super kuperat o super jobbigt.
Jag är van att springa rakt fram.
Inte upp och ner.
Men det gick bra men jag tänkte när jag körde hem,
att det får gärna dröja innan jag åker dit igen!



Kommentarer
Postat av: cecce

Hahaha!! Vilken superb ide. Jag är inte gift så bonde söker fru låter som något för oss!!:-)



Vilken härlig dag ni haft! Muffinsen såg underbart kladdiga ut!



FFöljer gärna med dej till Bokskogen om du ska dit någon dag, men en mil springer jag INTE!!



Vi ses kanske i morgon!(grillfesten...)

Kram

2010-05-17 @ 22:23:19
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0