Vi är så förutsägbara! 26 mars






Våffelfrossa!

Var det någon som INTE gräddade våffor igår?
Vi är så förutsägbara i detta land.
Är det våffeldagen så är det.
gräddas det våfflor.
Ekströms bästa försäljningsdag.
Undrar om de betalat för att
få in detta i den svenska kalendern.
Lika förutsägbara är vi om fredagar.
Säg den som INTE brukar äta Tacos till midda.
Inte varje fredag förstås men ofta!
Vi äter det.
O jag gräddade våfflor igår.
Jag är så förutsägbar!!

Jag gräddade våfflor o ungarna stod o dreglade
vid våffeljärnet o tävlade om hur många de orkade äta.
Grädde och hallonsylt.
Jag åt ingen.
Jag bantar ju om torsdagar.
I stället blev det en lång joggingtur och
till midda en knäckemacka o en burk makrill.

Vårkläderna har dammats av o äntligen se vi solen.
Humöret är på topp.
Killarna spelar kula på skolgården och 
cyklarna har kommit fram.
Bara det gör mig lycklig.
Inget tjat
om dator o tv längre.
O Micke vill grilla i kväll.
Säkra vårtecken o vi hoppas nu att
Påsken blir lika fin.
Då är det dags att planter i lite krukor
o vårstäda i trädgården.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0