Symaskinsflipp! 14 mars


Min gamla symaskin som jag ärvt från
en gammal moster!
Kanske är det inte mig det är fel på utan maskinen!!

Jag kan sy.
Jag har sytt massor av gardiner.
O jag har sytt lite kläder.
Visserligen var det jätte länge sen
men jag anser mig kunna sköta en symaskin.
Hur svårt kan det vara att köra raksöm o backa lite.
Tydligen jätte svårt.
Idag skulle jag sy lite.
Bara vanlig raksöm.
Inga konstverk eller något avancerat.
Det blev katastrof
Tråden gick av.
Tråden trasslade sig.
Tråden fastnade.
Tråden tog slut.
Jag flippade ut o stoppade tillbaka maskinen igen
i den superdammiga symaskinsväskan.
Började sen projekt sprättning.
Tillslut hade jag småtrådar i hela köket o över hela mig.
Killarna hade kompisar hemma o de lekte
" inte nudda golvet" med en gammal  ballong.
Så tillslut hade jag trådar, ballonger o stimmiga ungar
om vartannat kring benen.
Jag flippade ut igen.
UUUUUUUUUt o lek, jag ståååååår inte uuuuuuut!!
Fick ordning på oredan o fick lugnat ner nerverna.
Ungarna gick inte ut men väl in på respektive rum.
O det blev tyst.
Phu!
Symaskinen har ställt tillbaka långt in i ett skåp.
Kommer nog dröja lääänge innan den ser ljuset igen.
Det som skulle sys kommer jag skänka till Myrorna.
Det är bättre det hamnar hos någon som klarar av att sy raksöm!!


Symaskinen är tillbaka i sin väska o väl undanstoppad.
Kommer dröja länge innan jag plockar fram den igen!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hahaha Känner igen mig. La ner detta för längesedan. Man kan tejpa upp gardiner !! Kram Cia

2010-03-15 @ 21:48:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0