Öroninflamation eller?? 11 mars



Örat är en mycket komplicerad
kroppsdel!


Igår klagade Markus på att han hade ont i örat.
Det kändes ömt o han kunde inte höra.
Jag som inte har haft några öronbarn
fick ringa öronproffset Camilla för support.
Lugnade mig en aning men såg framför mig
hur jag mitt i natten skulle behöva asa upp båda
barnen för att sitta på akuten.
Så blev det inte.
Markus sov hela natten.
MEN.
Han ville vara hemma o va sjuk.
Så han klagade på lite öronont o ville inte gå till skolan.
MEN.
Jag gick iväg med honom i alla fall.
Vid 10
ringde de från skolan.
Då hade han klagat lite o ville till doktorn.
HMMM!!
Jag vet att han mycket väl kan spela martyr.
Han vill vara hemma.
MEN.
Man kan ju aldrig veta.
Så jag fick avslutat det jag höll på med.
Vilket tog lite tid.
Så när jag sitter i bilen hem ringer de från
skolan o säger att nu mår han bra o har
till och med varit med på gympan.
Jaja, nu är jag ändå på väg, så jag hämtar honom så får vi se.
Han är hur frisk som helst.
O han är hemma!!


Väl hemma springer man runt som en dåre
med vettextrasan i näven o städar o putsar som en galning.
Jag gillar inte vara hemma o vabba.
Blir rastlös o känner mig instängd.
Det måste bli en tur till Ica.
Var på MAXI igår när Viktor tränade men hann inte
få med mig allt.
Den nya schlagerskivan fick jag med mig.
Den går på högvarv just nu.
Där är en del låtar som är riktigt bra.
Ska absolut se finalen på lördag.

Konstaterar när eftermiddan nästan är slut att
Markus öron inte är sjuka.
Han är hur pigg som helst o har INTE ont.
Det blir skola i morgon o det har jag också
förberett honom på!

Det blir lax o räksoppa till midda i kväll.
Får se vad killarna tycker om det.
Receptet kommer i morgondagens blogg.
O givetvis om det var en smakupplevelse eller
om jag aldrig mer kommer laga det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0