Jettlaggad! 9 mars


                 Verkligheten är här igen!
                 Idag har jag inte gått o valt mat från
                 en gigantiskt buffé. Idag blev det gröt,
                 matrester från frysen till lunch och
                 hemmalagad köttfärspizza!


Det är jag inte!
Jetlaggad
alltså!
Somnade i och för sig sent för att vara mig
men har inte varit komatrött idag.
Kommer kanske senare i kväll.
Det var underbart att träffa barnen i morse.
De sov ju när jag kom hem och jag ville
inte väcka dem.
Markus pratade i ett.
Viktor var lite morgontrött o sa inte så mycket.
Det kommer i kväll!

Ställde mig på vågen i morse.
Trots att jag hade sagt till mig själv att inte göra det.
Skulle inte ha gjort det.
två kilo plus.
O jag som redan ligger fyra kilo plus.
Jag dööööör!

Ska sy ihop munnen så jag bara kan inta flytande föda.
Fast det finns ju choklad och kolasås.
Så på mig skulle det nog inte hjälpa.
Kan ALLTID få tag på något sött.
Jag fattar varför många amerikaner är feta.
Allt är stort
o så även maten.
Gärna så fettdrypande som möjligt och gärna extra allt.
Buffeérna är GIGANTISKA.
Man är mätt innan man ens hunnit smaka en tiondel.
Så därför äter man trots att man är mätt.
Man vill ju gärna smaka allt.
För att inte tala om kakbuffén.
Ooooo
vad gott det var.
O när man väl har börjat kan man ju lika bra fortsätta.
Man äter tills man håller på att spricka o jag får
hjärtklappning när jag blir så mätt.
Helt galet.
Så jag får skylla mig själv att jag gått upp.



Skulle lagat spagetti med köttfärssås till midda.
När jag plockat fram allt upptäckte jag att
de krossade tomaterna var slut.
Gjorde köttfärspizza i stället.
Den blev gjord på en höft o jag var rädd att
killarna inte skulle gilla den men båda två åt med god aptit.
O jag med som vanligt.
Den goda aptiten är det inget fel på.
Men nu äter jag inte så jag får hjärtklappning.
Nu blir jag bara mätt!

Det är bokklubb hos Lena i kväll men jag vill vara med barnen.
Micke är ju dessutom fortfarande i USA och jag
vill inte ha barnvakt igen.
Jag vill bara vara hemma o få ordning på all tvätt o
komma in i rätt rutiner igen.
Bokklubb är i och för sig roligare än tvätt o rutiner
men har man varit borta ett tag är det skönt att
bara vara hemma.
Dessutom kommer veckan bli stressig för jag
har mycket att göra på jobb och det kommer
bli en del sena eftermiddagar.
Sen är det killarnas fotboll som jag ska hinna
klämma in mellan alla tvätthögar.
Just nu känns Las Vegas långt borta:)


Hemmalagad pizza med köttfärsås, bacon, ananas o
halva med mozzarella o halva med riven ost, mums

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0