En förlorad timme! 29 mars






Tillslut hamnade fjädrar o ägg i riset och inte i maten eller
på köksknoppar som Markus så fint dekorerade...


Jag känner mig jetlaggad.
En timmes tidsomställning o jag håller på att dö.
Låg i sängen i morse efter att klockan ringt och
försökte låtsas att klockan inte hade ringt.
Fungerade dåligt.
Verkligheten gjorde sig påmind när Micke
satte ner sina elefantfötter mot laminatgolvet o
stampade in på toaletten.
Ingen kan låtsas sova till det ljudet.
Han stampar till och med när han smyger.
Vaknade någorlunda till liv efter duschen o kom
iväg till jobb.

Var helt vaken när jag körde hem på eftermiddagen.
Fick för mig att det var läge o inhandla påskens
blommor, fjädrar och ris.
Mamma ville gärna följa med o killarna hade inget val.
Vi fyra gav oss iväg och hem kom jag med Påskliljor,
ris och penséer.
Fick snurrat inom Ica för båda killarna ska på utflykt
i morgon och det var något som jag blev informerad om idag.
I barnens matsäck måste det finnas pannkakor.
Lagade midda.
Gräddade pannkakor
.
Klädde påskris (hade fjädrar och påskpynt på alla
ställen utom i riset)
Packade matsäck.
Fick iväg Viktor på fotboll o kunde sen
sätta mig i lugn o ro med min nya tidning o
äta min midda.
Äntligen kväll.
Det blir sängen tidigt idag.
Hoppas jag!


Ny tidning med massor av goda recept.
Som jag tänker att jag ska laga men förmodligen
aldrig kommer göra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0