6 extra semesterdagar! 18 mars



Jag blir 40 i år.
Ja jag vet att man inte kan tro det:)
men det är ofrånkomligt.
Jag själv upplever mig som 30.
I huvudet är jag inte mer än 25.
Kroppen kanske tycker något annat men det
glömmer vi bort.
Jag har inga problem med att bli 40.
Förutom hur jag ska fira detta!
Eller sörja!
Jag föredrar fira.
Om jag ska ha fest, vill jag bjuda alla.
Då blir vi måååånga.
O det blir dyrt.
Om jag inte skulle bjuda alla, vet jag inte
vem jag skull välja bort.
Jag kan tänka mig att resa bort med familjen
men jag vet inte vart.
Antingen en vecka någonstans när jag fyller år
eller åka längre bort till jul o vara borta två veckor.
Svåra beslut att fatta.
Mitt i alla svåra beslut, fick jag ett glädjande besked
från lönekontoret.
Ja inte var det en drastisk lönehöjning de serverade mig
men däremot 6 extra semesterdagar.
Det får man när man fyller 40.
Jag blev jätte glad.
Nu har jag helt plötsligt 31 dagar i stället för 25.
Det innebär att jag kan vara ledig fyra veckor i sommar
o ändå ha två veckor kvar till jul, perfekt!



Veckan som snart passerat har varit stressig.
Det är därför jag inte hunnit blogga.
Mycket att göra på jobb.
Föräldrarmöte på skolan.
Hinna träna.
Läsa läxor.
Laga midda o tvätta
o ja ni vet!

Micke kom hem o vände.
Nu är han i Stockholm.
Jag har vant mig vid att vara ensamstående nu.
Det är inte speciellt kul.
Längtar till i morgon då han kommer hem igen o
vi hade tänkt att grilla o ha bubbelfredag.
Det var längesen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0