Bara början på min semester! 25 juli

 
     
 
 
 

Det var med en lyckokänsla i kroppen jag lämnade
kontoret i fredags eftermiddag.
Körde med ett leende på läpparna inte bara för
att jag nu ska vara ledig i fyra veckor utan även
för att jag insåg att vädret skulle bli fint på kvällen.
De hade lovat dåligt väder nu när min semester
började men just i kväll höll sig solen framme.
Vi hade bjudit över Dodo o Anna, Kristin o Mattias
på lite bbq.
Vilken tur vi hade med vädret.
Solen sken o vi satt ute hela natten.
Dock inlindade i filtar men kul var det i alla fall.

Sov jätte länge.
Sen satte jag igång med storstädning.
Riktig storstädning.
Ut med alla täcken o kuddar.
Ner med gardiner.
Bytte lakan, dammsög o svabbade alla golven.
Ut med ALLT katthår.
Klockan var säkert fem på eftermiddagen när jag var klar.
Så skönt o rensa ut o få rent.
såg min första dag på semestern ut.
Rastlös som jag är.
Slappa är inte min melodi.

Vi tog det lungt på kvällen o kollade film.
Somnade tidigt
för jag visste att vi skulle upp tidigt.
9 ringde
min klocka.
Andra dagen på semestern o man måste redan ställa klockan.
9 är förvisso inte så super tidigt o jag var redan vaken.
Åkte till Åhus för det var namngivning för Lucas.
Vår nye kusin.
Lucas Olle Martin.
ska han heta.
Åt en god midda på Strandbaden och avslutade
med Champagne hos Lucas farmor o farfar som
har hus i Åhus.

Njuter av vetskapen att det är måndag i morgon
och jag ska INTE upp i ottan.
Ingen klocka som ringer i morgon!
Skönt!



                  

 

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0