Vilken sommar vi fått! 5 juli



Kusinträff med Mickes kusiner dagen efter midsommar
Barnens kusin Oscar tyckte det var bättre att stå vid kanten o leka
än att vara i poolen!!




Oj vad tiden har gått.
O oj
vad det har hänt mycket.
Jag har verkligen inte haft tid att blogga.
Men idag avsätter jag en liten stund.
O det blir en sammanfattning av ganska många dagar.

Det blev midsommar.
En midsommar där vi överraskade Lena när
hon kom hem från sin semester.
Så det blev 50-års fest med inslag av midsommar.
Kul kväll o vädret var med oss.






Storebror Oscar med lillebror Lucas, killarnas nye kusin.

Dagen efter var dagen som jag fasat lite för måste jag erkänna.
Skulle jag vara trött o hängig eller skulle jag vara pigg o vaken!!
Jag var pigg.
O kusinerna kom.
Alltså Mickes kusiner.
Här välde in folk hela eftermiddagen.
Vi åt o drack o hade en fantastiskt trevlig kväll.
Barnen badade o spelade fotboll om vartannat.
Två av familjerna sov över så vi fick möblerat om lite
så alla skulle få plats.
Vi var fyra i våra sängar.
Det blev varmt kan jag säga.

Dagen efter var det strålande solsken.
Alla solade o badade innan det var dags att ge sig hemåt.
När alla kört parkerade jag mig i en solstol o låg där hela dan.
Micke hade varit på tränarutbildning o kom hem vid fem.
Då var jag helt slut så Micke fick fixa mat.
Vilket slutade med att jag ändå stod i köket o fixade!!



På tunnelbanan på väg till Syster Yster.


Lucy!!








Precis gjort ett besök på nationalhistoriska museét o
väntar på att en röd dubbeldäckare ska ta oss till centrum.





New Forest nationalpark



Vilda hästar!!










Milan camp junor inledde veckan.
Micke o Viktor var där hela veckan.
Jag o Markus åkte till London för att hälsa på syster Paula.
Tisdag kväll kom vi dit.
Paula kom o hämtade oss vid tunnelbanan o vi åkte direkt ut till stallet.
Markus fick ridit
för första gången.
Jag stod över men hjälpe till o fixa till Lucy inför natten.

Onsdagen började i stallet.
Markus red
igen och jag med.
Guuud
så jobbigt.
Har inte en muskel på rätt ställe.
Markus kunde inte få nog utan ville var i stallet hela dan.
Kanske har vi en liten ryttare i familjen!!
Det hade jag tyckt va kul.
Får se om han nappar på mitt förslag om att börja rida!!

Vi käkade lunch hemma och åkte sen till Nationalhistoriska museét.
Dinosaurer stod på schemat.
Markus var sådär imponerad.
Tyckte inte det var så kul med en "massa döda saker" som han sa.
-Här är ju ingenting som lever, här är inget kul.
Vi tog dubbeldäckare in till centrum.
Så hade vi gjort det också.
Typiskt för London.
Gick lite på stan för att sen äta innan det var
dags för musikal.
Michael Jackssons Thrillermusikal skulle vi se.
Vi satt på balkongen.
Så högt att man nästan fick svindel.
Satt i höjd med takkronorna.
Såg visserligen bra
ändå men Markus tyckte det var läskigt.
O det var varmn så in i hoppsan.
Musikalen tyckte vi var sådär.
De var duktiga dansare och det var kul när
de kända låtarna kom.

Dagen efter körde vi till New Forest.
Ett naturresarvat med vilda hästar ca två timmar från London.
Där hyrde vi mountainbikes och cyklade runt o kollade på hästarna
och den fantastiska naturen.
Hittade en engelsk pub ute i skogen och lunchade där.
En underbar dag och vi hade verkligen tur med vädret.
Hela veckan har det varit riktig sommar.

Liiiiiite shopping måste man ha när man är i London.
På fredagen åkte vi till Europas största shoppingcenter
som bara ligger en kvart från Paula.
Strosade mest runt men fyndade lite på rean.
Käkade lunch där och sen var det dags för mig och Markus att ge oss hemåt.
Tog tunnelbanan direkt till flygplatsen och kom hem vid tio tiden på kvällen.
Vi var båda jätte nöjda och det är alltid lika kul o hälsa på syrran.
Puss på dig syster Yster o tack för allt, love you!!!

Sol.
Den bara lyser och lyser.
O jag som näst intill dyrkar solen, bara njuter.
Låg i min solstol nästan hela lördagen.
Tvättade lite mellan varven, annars var det mest ligga o njuta i solen.
På kvällen kom det hit lite folk på en fördrink.
Marie och några av hennes väninnor
hade bjudit på 40-års fest
o vi som lagt ihop till present skulle cykla tillsammans.
Det blev en kul kväll med massor av dans.
Vid tre cyklade vi hem med Johanna o Figge.
Vi skulle ta ett nattadopp.
Hua vad kallt.
Men i skulle vi.

Kom i säng vid fyra.
Det var morgon
o det hade ljusnat.
Helt galet.
Jag kunde ju gissa hur min söndag skulle bli.
Just precis.
JätteSkitJobbig.
Trött o hängig.
En dag utan måsten.
Låg (ännu en dag) i min solstol.
Njöt av solen
och min pool.
Vilken
sommar vi fått,
Hoppas den håller i sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0