Katter bortskänkes!!!! 11 jan

Sängarna renbäddades igår.
Det fick vara rena i knappt ett dygn.
När jag kom in i sovrummet hade katt f*n spytt i sängen.
Inte nog med det så upptäckte jag att hon fått mask igen.
Det är bara att bita ihop.
Det är inte lönt att få ett utbrott.
Men jag TÄNKTE en massa elakheter om katten.
Bytte lakan o täcke o tänkte att jag ska skänka bort dem på Blocket.
Räknade efter hur mycket avmaskningsmedel jag köpt sen vi fick
katterna o tänkte att det skulle varit billigare att avliva dem.
MEN när de sen kommer o stryker sig runt benen eller ligger
i knät o spinner, då är de världens bästa kattjejer!!
Så jag byter gärna nerspydda lakan.
O jag lägger gärna ut en halv förmögenhet på avmaskningsmedel.


Dags för avmaskning IGEN!!

Jag var o storhandlade häromdan så hela frysen
o hela skafferiet är fullt.
mycket enklare allt blir när man har mat hemma.
Idag blev det Biff Stroganoff.
Här hemma är den en ganska vanlig rätt på menyn.
För att det är så gott.
O alla i familjen gillar den.
Jag har alltid lövbiff i frysen.


Biff Stroganoff med råris o sallad.

Till 4 personer:

600 g lövbiff
1 stor gul lök
smör
2 msk tomatpuré
2 dl vatten
1 msk kalvfond
2-3 dl creme fraiche
1 tsk fransk senap
salt o peppar.

Skiva kött o strimla löken.
Bryn kött o lök i smör i en gryta.
Tillsätt tomatpuré, vatten o kalvfond.
Låt puttra i ca 10 min.
Tillsätt creme fraiche, senap, salt o peppar.
Servera med kokt broccoli, en god sallad o
om man vill lite råris.

Smaklig spis!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0