Sjukstuga nummer 2! 2 jan


Stackars Viktor ligger sjuk!

Vaknade i morse av en viskandes Viktor vid min säng.
-mamma! Jag har ont i magen.
-ok! Försök bajsa, hör jag mig själv stöna fram, fortfarande sovandes.
-har redan försökt, går inte.
-ok! Lägg dig framför tvn med en filt, så får vi se om det går över.
Nu är jag vaken.
Tänkte att nu har Mickes baciller angripit Viktor.
På det igen.
Sjukstuga nummer 2.
På förmiddagen spydde han.
O resten av dagen har han bara legat utan att kunna äta.
Vi var bortbjudna på kvällen till Johanna o Figge men fick
ringa o säga att vi låg sjuka här hemma.
Nu är det bara att vänta på sjukstuga nummer 3.
Undrar om det blir jag eller Markus.
Kul tävlig!!

Micke o jag stod o såg ut i trädgården i morse.
Ett vitt lager av snö har täckt hela vårt trädäck
o det är fyra minus.
Vi känner båda att omställningen från varma Thailand
till kalla Sverige har tärt mycket på oss.
Vi fryser.
Vi är trötta
Vi blir sjuka.
Vem
vill vara i det här superkalla lander nu!
Inte vi i alla fall.
Det är en vecka sen idag som vi började vår resa hem.
Nästa gång är vi borta tre veckor.
Eller hela junuari också.
Tänk om man hade obegränsat med semester.
O pengar också för den delen.
Jag förstår alla som tillbringar hela vintern i varmare länder.
Idag trotsade jag kylan o sprang en runda.
Bara påklädningen innan blir man ju trött av.
Underställ.
Tröja.
Vindställ.
Vantar.
Mössa.
Ja man ser ut som en Michelingubbe som skumpar fram.
Fryser gör man ändå.
Isande vindar som bränner på kinderna.
Runt kom jag i alla fall.
Skönt efteråt.

Mitt hem har förvandlats till ett kaos.
Toalettrengöringsmedel, alcogel,
illaluktande toaletter o till råga på allt
källsorteringen har börjat hos oss.
Vi har påsar i hela köket.
Eller rättare sagt i hela huset.
För i grovköket står nu alla påsar som ska ut o slängas.
Ingen vill gå ut i kylan.
Vi har fortfarande inte fått ihop något bra system
men vi har i alla fall kommit fram till att så som
vi har det är inget bra system.
Påsar för plast.
Påstar för metall.
Påsar för matreser.
Påsar för jag vet inte.
O över allt ligger sånt framme som vi inte vet var
vi ska slänga det!
Jätte kul!
Därför lämnade jag krigszonen o åkte till Nova.
Där möttes jag av en annan krigszon.
Kaos på parkeringen.
Jag var alltså inte ensam om idén.
Gick runt en stund.
Fanns inget kul kvar på rean.
Åkte hem utan kassar.
Tråkigt för mig men kul för plånboken!


Trafikkaos utanför Nova!

Kom hem till en ännu sjukare Viktor.
Kräk o bajs om vartannat.
Har sanerat toaletterna flera gånger men
kan ändå inte låta bli att känna mig sjuk.
Tur vi ställde in middan hos Johanna o Figge.

Lagade Pad Thai på kvällen.
Jag tyckte att det blev gott men Micke frynte på näsan.
-smakar inte som i Thailand.
-vi är inte i Thailand nu, säger jag.
-smaklös o menlös.
Tack
för den!
Här gör man sig till o så tycker familjen att det är smaklös mat man lagar.
Inte stackars Viktor förstås.
Han satt mest o led vid matbordet o stirrade på en tunnbrödsrulle med smör.
Kunde inte få ner en bit.

Nu förbereder jag mig för en natt med spyor o ränneskita.
Kanske blir det jag nästa gång.
Kanske blir det Markus.
Spännande!
Klart slut
från sjukstugan för i dag.


Så här ska en riktig Pad Thai se ut.
Det gjorde tyvärr inte min så därför visar
jag ingen bild på den!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0