Rosig om kinderna! 9 jan


Välförtjänt fika när man åkt skridskor. Varm choklad o bullar!

Solen kom igår.
Den var efterlängtad.
Nu är det så perfekt det kan bli.
Precis en sån vinter det ska va.
Sjön är frusen.
Det ligger snö över allt.
Det är kallt o hög luft.
Igår, efter jobb, stack jag o killarna ut på isen.
Vi åkte tills det blev mörkt.
Solnedgången över sundet är fantastisk.
Träffade Sara, Ebba o Olof på isen o barnen spelade lite hocky.
Frusna o röda om kinderna åkte vi hem o fixade middan.
Mina tår var som isbitar.
Så frusna att det gör ont.
Fick dra på mig dunsockorna när jag kom hem.

Även idag har solen gjort oss sällskap.
Underbart.
Fortfarande kallt så isen ligger kvar!
Vi drog ner till stranden o åkte skridskor även idag.
Hade med oss varm choklad o kanelbullar.
Precis
som det ska vara när man skrillar.
Killarna tycker verkligen det är jätte kul att åka.
Vi hade med klubbor o boll idag, så lite hockey blev det även idag.


Bambi på hal is...




Jag trotsade snö o kyla o sprang en runda.
Det är jobbigt att pulsa runt i snön.
På vissa ställen är där rent o torrt men på de flesta
ställen ligger snön kvar.
Helt slut o rosig om kinderna av den kalla vinden kom jag
hem o Micke hade fixat fika.
Nice.

I kväll ska vi hem till Johanna o Figge på midda.
Blir såklart jätte trevligt , som alltid!!


Kommentarer
Postat av: cecce

Hej där!!

Först en massa härliga sommarbilder och nu härliga vinterbilder. Snacka om kontraster:-)



Vad härligt det ser ut på isen!

Själv har vi INGA skridskor i familjen. Jag är urusel på skridskor och har aldrig tyckt det är speciellt roligt. Stackars I. vill så gärna och dåliga mamman (och pappan) fixar inga när det äntligen är is. Jag måste bara göra det...om det nu finns några kvar!

Ser så härligt ut.



Tack för alla bra GI-recept. Försöker numer servera GI-mat hemma. Mest för M:s skull men även jag mår bra utan allt detta socker.



Hoppas ni har en trevlig kväll!

Kram

2010-01-09 @ 20:01:29
URL: http://www.ceccesblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0