Ledigheten över! 4 jan

Sov inte en blund på hela natten.
Varför gör man aldrig det när man varit ledig en tid och
det är dags att gå upp o jobba!!
På tre veckor hinner man förvisso glömma allt som har med jobb att göra
men att stiga upp o passa en tid har man ju gjort i hur många år som helst.
Vad är det man är rädd att missa.
Jag skulle inte passa någon buss.
Jag skulle inte lämna några barn i skolan.
Jag hade ingen tid att passa på jobbet.
Ändå.
Ligger man där o vrider o vänder sig.
Kändes att man varit borta.
Helt slut när klockan var fyra.
Körde hem som i dvala o hämtade barnen hos mormor o morfar.
De var överlyckliga.
Hade varit på bio o sen på Mc Donalds.
Skönt att få hem två nöjda killar.
Lagade lite midda som det bara blev jag o Micke som åt.
Killarna var fortfarande mätta på hamburgarna.

Kvällens midda blev köttfärslimpa med bönsallad.

Blanda nötfärs med ägg lite grädde, salt, peppar o en vitlök.
Forma som en limpa o gör en skåra i mitten.
Fyll skåran med hackad mozzarella o svarta oliver.
Täpp igen.
Blanda olika bönor (efter smak, typ stora vita bönor, kidney o kikärtor)
med lite olivolja, salt, peppar o färsk basilika (går bra med torkar)
Skiva lite chorizo korv över bönorna.
Lägg korv o bönor bredvid limpan i en form o ställ in i ugnen i 200 grader i ca 30 min.


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0