Laxburgare! 18 jan

Sitter o summerar dagen.
Så! Då var det klart!
Ungefär så mycket har hänt idag.
Alltså ingenting.
Jo det har snöat i natt.
O jag fick lämna på skolan för Micke är i Stockholm.

Jag sitter vid min älskade dator o surfar runt lite o kollar soffor.
Det är ju familjens nästa projekt om jag får bestämma.
Men den som passar bäst finns hos Blomsterbergs möbler i Eslöv.
Jo! Ni läste rätt.
Jag har hittat en billig o fin i Eslöv.
Fast jag har ju förstås inte sett den i verkligheten.
Men den ser fin ut på bild.
Gratis hemkörning.
Ett måste för familjen latmask.
Jag gillar inte springa på möbelvaruhus o asa på kartonger
o hitta rätt hyllor o så blir det ändå bara fel.
Kör hem det o ställ det på plats, så är jag nöjd.

Kvällsmaten gillade killarna idag.
Jag gjorde egna laxburgare.


Lyckad kvällsmat, enkelt o gott!

Laxburgare 4 personer

450-600 g laxfilé (jag köper de frysta med fyra stycken)
1 ägg
½ dl crème fraiche
1 vitlöksklyfta
1 msk sweet chilisås
½ dl gräslök
salt o peppar
smör
4 rågkusar eller annat grovt bröd
Barnen fick fullkornshamburgarbröd.

Lägg laxen i en matberedare eller använd en stavmixer.
Kör laxen till färs. Blanda i resten av ingredienserna o
smaka av med salt o peppar.
Forma färsen till biffar o stek i smör 4-5 min.
Lägg ett salladsblad på en bit bröd o garnera
sen med vad ni gillar.
Grillad squash, tomat eller aubergine som jag tog idag.
Toppa med lite crème fraiche.


Kommentarer
Postat av: cecce

Mums!!

Det där lät riktigt gott!!

Måste provas.



Aha..Sveriges armhåla dvs Eslöv har bra soffor!

Tja..varför inte!?

Du har bra smak så den är säkert ursnygg!!



Kramar!!

2010-01-18 @ 22:41:16
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0