Kall ända in i benmärgen! 25 jan


Tur man slipper det här om morgonen när man ska iväg o jobba!!!
Man ska vara glad att det "bara" är -10 grader...

Nu är jag inne på min andra vecka av sunt liv.
Helgen lyckades passera utan att jag störtdök i godisskålen
o det blev inga mängder vin.
Tog ingen extra portion i lördags trots att jag mycket väl
skulle få plats med både mer lax o mer cheesecake.
Idag lunchade jag med Emma o då åt jag en sallad.
Jag är mycket stolt över mig själv.
Har ännu inte vågat ställa mig på vågen men det
börjar kännas lite lättare.

Det var -10 grader i morse är jag körde till jobb.
Det är för kallt.
Isiga rutor o kallt hela vägen in till stan.
I min bil ja!
Alla andra som har moderna o nya bilar fryser nog inte.
Det innebär att jag är som en isbit när jag kommer till kontoret.
Jag har ett extra element vid min plats.
Jag njuter av värmen.
Mina arbetskamrater håller på att svimma av värmeslag.
Fram emot lunch tinade jag idag.
Nu ska det tydligen vara kallt hela veckan.
Får väl klä mig i underställ o skidkläder för
att stå emot kylan.

Micke ska åka till Barcelona i morgon så jag hade
verkligen behövt springa i kväll.
MEN jag kan bara inte ge mig ut idag.
Jag fryser.
Det är plågsamt i denna kylan och även om
man springer sig varm, vilket tar en evig tid,
drar det kallt in i nacken o i ansiktet.

På menyn i kväll stod det kycklinggratäng med fullkornsspagetti.
Killarna åt allt utom grönsakerna.

4 portioner

1 grillad kyckling eller filéer i mindre bitar som man steker)
6 dl kokt fullkornsspagetti
1 gul lök
½ gul paprika
1 röd paprika
olivolja
1 msk curry
2 dl hönsbuljong
2 dl mellangrädde
salt o peppar
1 dl riven ost.

Sätt ugnen på 200 grader. Koka pastan. Skala och hacka löken.
Skär paprikorna i mindre bitar. Häll lite olivolja i ett stekjärn.
Tillsätt curry och bryn lök och paprika i någon minut.
Häll i hönsbuljong och grädde och låt koka i ca 10 min.
Smaka av med salt o peppar.
Smörj en ugnsfast form och lägg i den kokta spagettin.
Bena ur kycklingeneller bryn filén. Fördela kycklingbitarna
över spagettin. Häll på såsen och strö över riven ost.
Sätt in i ugnen i ca 20 min. Servera med en sallad.


Jag gjorde dubbel laddning så jag kan frysa in.

Kommentarer
Postat av: cecce

MMmm..ser gott ut.

Vad duktig du är som är så sund.

Kan du inte inspirera mej lite????



Hajen?

Nä..den där mörkhåriga saken med de gloende ögonen ska bort:-) Så klart!!

Kramar!

2010-01-26 @ 21:10:18
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0