Jogging i snödrivor! 7 jan


Viktor har fått nya skridskor idag. Köpta för mormor
o morfars julklappspengar som blev över från Thailand.
Han fick snöra dem själv. Här curlas det minsann inte!!



Eftersom vi nu har vinter här i Skåne och för att det för en gång
skull är is på sjön, kom jag på att Vikor kunde köpa
ett par skridskor för de pengar som mormor o morfar gett
honom till Thailand men som han inte handlade upp.
Kollade först på Intersport efter skrillor.
Allt slut.
Stadium hade inte mycket kvar.
Men ETT par i Viktors storlek låg där kvar.
O inte nog med det så hade de ETT par joggingskor kvar i min
storlek av märket jag alltid har.
O det var dessutom rea.
Ibland ska man ha tur.
Jag tycker alltid att det är mycket roligare att träna när
man har något nytt att ta på sig.
Fast idag var det ju ingen som skulle se att jag har nya skor.
Ingen mer än jag är ute frivilligt när det är sju minus.
Ingen mer än jag är ute när det är driver av snö på vägarna.
Men det gick bra ändå.


Mina nya fina joggingskor. Nedsatta från 1500:- till 799:-
Jag brukar aldrig hitta något i min storlek men denna gången
var det min tur att fynda.
Stadium har alltid så bra rea.



Dagens kvällsmat: Fiskgryta med råris.

600 g fiskfilé typ torsk eller gös
2 tomater
2 dl créme fraiche
1 dl mjölk (eller mer)
1 fiskbuljongtärning
1 msk fransk senap
1 dl frysta ärtor
salt o peppar o lite klippt gräslök om man vill (men det vill man inte..)

Skär fisken i bitar. Dela tomaterna o ta bort kärnorna.
Koka upp crème fraich, mjölk, buljongtärning o senap.
Lägg i fisken o ärtorna o låt det sjuda i 4-5 min.
Tillsätt tomater o (gräslök) o låt det bli varmt.
Smaka av med salt o peppar. Servera råris till.

Ungarna säger varje gång jag gör detta
att det är det bäääästa de vet.
O den är jätte god o jätte enkel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0