Glömda räkningar! 24 jan



Jag hade gjort Chessecake. Den heter "Ullas cheesecake"
för receptet kommer från Ulla från Fishing Girls.
Hon hade gjort den en gång när vi skulla iväg o fiska
o bo över någonstans o sen dess har den bara hängt med!
Den är lätt o den är god!

Ullas Cheesecake!

100 g smör
1 pkt Philadelfiaost 200 g
½ paket digestivekex
2 dl florsocker
2 msk vaniljsocker
3 dl vispgrädde

Smula digestive i en form så det täcker botten.
Smält smör o häll det över kexen så det blir knäckliknande.
Blanda ost, florsocker och vaniljsocker till en massa.
Vispa grädden (ej för hårt)
o blanda i ostmassan.
Häll över kexen o ställ in i frysen.
Servera med t ex hallon.

  

                       

Vi skulle ha en ny soffa JU!
Men Micke hittade en "glömd" räkning från december.
Räkningen på min bil som jag fick så lägligt i julklapp från Hedbergs.
Nu får vi bita i det sura äpplet o spara o gneta igen.
Vill ha så mycket.
Soffa.
Skidsemester.
Resa låååångt
till vintern igen.
Thats life!!

Snön är trevlig o gör det ljust ute.
Men den är svår att springa i.
Man spänner sig för att inte halka o får ont i hela kroppen.
Fast igår kom jag på att jag kunde springa cykelbanan till
nästa byhåla, för där är ju garanterat sandat.
O det var det.
Fin torr vägbana hela vägen.
Då vet jag det o får nu på vintern lägga om min bana.
Fixade ihop lite lunch o åkte sen iväg till stan
för att hälsa på Uffe o Cissi som precis fått en liten Freja.
Så igår fick jag snusat på en vecka gammal bebis.
små de är.
sköra.
lealösa o helt oförstörda.
Vi fikade en stund o sen var det dags för oss att
åka hem o förbereda inför kvällen.
Sara, Jonas, Ebba o Olof kom på midda.
Vi kollade även på bilderna från Thailand
där även de är med på många av bilderna.

Viktors träning började idag söndag.
Markus gick på bio med farmor.
Viktor hade varit på bio med farfar i veckan o sett Avatar.
Så idag var det Markus tur.
Han valde "Det regnar köttbullar"
De tycker det är mysigt att åka iväg så.
Själva.
Äta på Mc Donalds o välja godis.
Jag fick helt plötsligt lite egentid.
Gick en lång runda på pappa i det fina vädret.
Gjorde goda mackor till lunch när jag kom hem.
Karin hade varit förbi med gott surdegsbröd från
henns café som blivit över.


Mumsig lunchmacka!
Rostad skiva surdegsbröd o lite god olivolja på.
Haloumi, bresolaskinka, avokado o lite coctailtomat, klart!

Tog mig i kragen o samlade ihop ungar o skridskor
o traskade ner till stranden för lite skridskoåkning på eftermiddan.
Viktor hade kompis med sig så det var tre par skridskor som skulle
snöras i kylan
Fingrarna hade hunnit bli isbitar innan jag var klar.
Bara tanken på att snöra på sig sina egna fanns inte.
Gick runt i snålblåsten ute på sjön o försökte få upp värmen.
Killarna åkte runt som bambi o hade det kul.
O höll värmen.
Solen som lös så fint i förmiddags, lös nu enbart med sin frånvaro.
Iskallt.
En timme stod jag ut.
Hade i alla fall gjort dagens goda gärning.
Aktiverat ungarna
o de hade kul!
Hem för att tina.
Det blev över av maten från igår.
Bara o värma o så gott det är dagen efter.
Soffa o film i kväll.
I morgon börjar en ny vecka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0