Första dagen 2010!




Firaden in det nya året med god mat, dryck o
Magnus o Cecilias musiklek.
Killarna mot tjejerna.
Var skitkul.
Som vanligt
fick jag beskåda fyrverkeriet inifrån.
Markus är tokrädd för raketerna.
Var länge sen jag fick stå på Bananbacken o skåla in det nya året.
I år var det så kallt att det var ganska skönt att få stanna inne.
Men till nästa år är det Micke som får stanna inne
men då har väl Markus hunnit ändrat sig.
Skickade ett sms till Micke för att inte väcka honom om han sov
men har var vaken o vi fick önskat varandra ett gott nytt år
via telefon i år!!
Festen höll på till kl tre.
Då höll min skalle på att gå i bitar av en huvudvärk
som mer kan liknas vid en galopperande migrän.
Kom från ingenstans.
Kom hem o tog en Ipren o den försvann.
Tack o lov, så jag kunde somna.
O sov gjorde jag sen.
Ända till halv ett låg jag o Markus idag.
Micke mår bättre idag men är fortfarande lite stel i lederna.
Det blir en lugn dag idag.
Inte bara för att det är dagen efter utan för att det är minus sju grader ute.
Det är kallt även inne.
Jag har placerat mig framför tv:n med en filt o kommer inte röra mig
här i från förrän pizzan levererats.
Alltså resten av dan.


Nyår hos Magnus o Cecilia! Camilla, Kristin o Cecilia.

Barnen får mat först. Hemlagade hamburgare

Markus o Johan

Kall soppa på gröna ärtor, sååå gott! Hampus o Camillas förrätt!

Hjortfilé med hasselbackspotatis o rostade rotfrukter.
Helt outstanding... såsen var godumlig! Magnus Cecilias huvudrätt.


Kristin o Mattias efterrätt. Choklad med hallon. Alltid goda efterrätter
från familjen Åhnberg!!


Killarna kollade film efter maten

Kristin o Hampus

Camilla o jag

Mattias o Jag

Cecilia o Johan

En trött Albin mitt i natten..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0