Underbart vitt! 6 jan



Bananbacken fick ett besök idag!




Jag hann verkligen inte blogga igår.
Skulle slutat kl två eftersom det var dan före helgdag
men tidningen Metro höll på med ett reportage som jag
skulle fotas till, o fotografen kunde inte komma förrän tre.
Åkte hem o hämtade barnen.
Lediga igen.
Skönt med en dag så där mitt i veckan.
Körde inom Karolina på vägen till Ica.
Var länge sen vi sågs o jag bjöd över henne på midda.
Blev en supertrevlig kväll med MASSOR med vin o bubbel.
Trots mycket vin o sent i säng vaknade jag o mådde toppen.
Snön från gårdagen
låg kvar o det var tre minus.
Då fick vi lite snö i alla fall.
Fort på med kläderna o så ut i snön.
Killarna åkte lite pulka o Micke o jag njöt av ljuset.
Hem o drack den obligatoriska varma chokladen.
Den bara ingår när det snöar.

Häromdagen höll Micke på att sätta fyr på huset.
Strykjärnssladden var i sönder o det slog gnistor
upp mot en hylla.
Hann bli ett stort brännmärke innnan Micke upptäckte det.
Lärdomen av detta är att aldrig sätta igång strykjärnet o sen gå där ifrån..
Det är Micke som stryker i vår familj.
Han är riktigt duktig på det o jag berömmer o berömmer.
Det kallas kvinnlig list.
Det är det som får honom att även stryka mina kläder.
Därför har MediaMarkt fått ett besök idag.
Där finns allt.
Hittade ett strykjärn o gick runt o kollade lite.
Jag blir lätt hysterisk i en sån affär.
Jag vill ha allt.
Micke e lika dan.
Drömmer o suktar.
Men idag blev det bara ett strykjärn.
Vi passade även på att köra inom Nova.
Markus har hål på alla sina jeans så det var
bara att bunkra upp med tre nya.
Smack! Så gick där 600 kr.
Träffade Jonas, Sara, Olof o Ebba där.
Käkade lunch med dem o pratade om Thailand
Nu har jag äntligen fått tummen ur o bjudit hem dem på midda.

Micke körde med killarna o tränade fotboll.
Tröttheten välde över mig så jag fick sätta på en stor kopp kaffe.¨
Eftermiddan var tyst o skön.
Tomt hus.
Bara
jag o min dator.
Killarna var iväg länge o spelade fotboll.
Bra!
Då är de trötta i kväll.
Jag är trött i alla fall.
Inte av fotboll dock.
I morgon ska vi upp igen.


Mickes nya strykjärn. Hoppas han blev glad.
Det andra som "brann upp" har han haft sen han
flyttade hemifrån...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0