Låtsas att du är en snigel! 27 jan




Jag tror inte på saker förrän jag ser det.
Igår sa de på väderleksrapporten att det skulle snöa idag.
Jag tänkte att jaja, vi får väl se.
De har haft fel förr.
MEN de hade rätt.
Det snöar verkligen jätte mycket.
Vilken vinter
vi får uppleva.
Jag är jätte glad för barnens skull.
De latjar o åker pulka hela dagarna.
Jag är väl mindre glad för min egen skull.
Svårt att köra o svårt att springa.
Håret krusar sig dessutom så fult när det blir fuktigt.
Hela jag känner mig kall, ful, rufsig o med mascara
långt ner på kinderna.
Snyggt.
Har försökt att hålla mig inne mesta delen av dagen.
Fast på lunchen blev det en åktur genom stan.
Käkade thai med en kollega idag.
Kände hela tiden en oro över hur vägarna skulle se ut
när jag skulle hem.
Ville köra tidigare för att inte bli insöad på kontoret.
Men satt snällt kvar o såg snön mura in hela huset.
Lyssnade på radion.
Varannan minut avbröts sändningen av snörapporter
från våra vägar.
Trafikolycka efter trafikolycka.
VARFÖR?
Lär vi Skåningar oss aldrig att köra bil när det snöar???
Det är precis som om det kommer som en överraskning
varje vinter.
Oj! Det snöar.
Men JAG ska fram o JAG har bråttom.
åker de i diket eller i värsta fall krockar.
Jag kör försiktigt i alla fall.
Så sakta att det retar bilarna bakom.
Jag låg i ca 30 hela vägen hem.
På landsvägen såg man inte vägen för all snö.
Det var skönt att komma hem.
Stänga dörren
om sig.
Uppleva ovädret inifrån.
Är bara lite orolig över Mickes flyg hem i kväll.
Hoppas de slipper förseningar.


Alla borde låtsas att de var en snigel när det blir
snökaos i Skåne o man ska köra bil.
Skulle kanske hindra många olyckor:)


Jag gjorde köttbullar med broccoli i tomatsås till midda.
Sådär tyckte barnen.
Jag tyckte det var jätte gott.
Recept kommer i morgon
eftersom det är det
vi kommer äta i morgon också!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0