En helg helt i min smak!! 17 jan


  
Krogbesök med goda vänner o alla barnen!
  

Helger som denna passar mig perfekt.
Goda vänner, god mat, lite träning, lite vila,
men framför allt glada o nöjda barn.

Markus piggnade på sig o vi kom iväg på krogen med våra vänner i fredags.
Vänner som vi har skidsemester gemensamt med.
Vi ska dock inte iväg i år men de ska.
Slutade med att vi hamnade hos den ena familjen o fortsatte
dricka vin o småprata fram till småtimmarna.

Hela familjen sov länge på lördan.
Pyjamasarna satt på fram till två.
Jag fick ut mig själv på en lång joggingrunda.
Trots att jag var lite tung i huvudet..
Micke håller på med fotbollen.
Lägger upp årets träningar o matcher (eller vad det nu é)
Själv åkte jag iväg på en liten tur till Borgebykryddgård o
köpte lite smått o gott till Madelene o Fredrik som vi skulle till på kvällen.
De har byggt ett superfint hus i Höllviken.
Ahhh, jag drömmer mig bort o önskar att mitt kök också
skiner vitt o att golven är blanka.
Mina badrum har det senaste kaklet på väggarna o det
ligger snygga handdukar i en modern hylla.
Jag har snygga garderober med skjutdörrar som rymmer
hur mycket som helst, så ingenting behöver ligga framme.
Rummen städade o alla blommor är gröna.
Sen vaknar jag upp ur min dröm o sanningen sköljer över mig.
Mitt hus ser ut som en skokartong.
Mitt hus har inte fem meter upp till nock.
Mitt kök är omodernt o saknar allt som har med funktion att göra.
Det är dessutom skitigt.
Mina badrum har kakel som var modern 1900 frös ihjäl.
Barnen sitter som fastklistrade vid datorn o mannen lyser med sin frånvaro.
Jag är i alla fall jätte glad för deras skull.
Att de har ett jätte fint o rent hus!
Jag
är inte ett dugg avundsjuk..
Jag får väl lämna in en lottorad o hoppas på storvinsten!!
Inte bara huset var fint.
Vi fick jätte god mat.
Rikigt gott.
Ryggbiff med potatissallad o goda grönsaker.
Inte bara huset o maten var bra.
Utan sällskapet också såklart.
Vi körde inte hem förrän halv tre.
Tyvärr
glömde jag kameran så
vill ni se ett fint hus får ni gå in
Götenhus hemsida!!

Seg söndag.
Vi låg länge.
Micke stack iväg på tränarträff.
Jag körde Viktor till bowlingkalas.
Hann knappt hem förrän det var dags att hämta igen.
Kunde ju samåkt.
Tänkte inte på de.
Dagen gick i slö o slapphetens tecken.
Trots
att jag körde igår var jag jätte trött.
Micke jag fick ett ryck på kvällen o
började flytta runt möbler.
Nu ska jag nog ääääntligen få min soffa.
Vi får se till helgen om han fortfarande är med på det.
Fortsättning följer...


Jag tror att det blir denna soffan eller något liknande!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0