Sjukstuga nummer 3! 15 jan



Feber idag igen!
38,4
Men med lite Alvedon går febern ner o orken kommer tillbaka.
Försöker vara tacksam för en extra ledig dag.
Men jag är ju ingen vabbmamma.
Gillar åka till jobb o vara vuxen.
O hålla helg som alla andra.
Vädret är ändå tråkigt.
Hela himlen är grå.
Eller blågrå som Markus tyckte när jag beklagade mig.
Barn är så positiva.
Trots feber orkar de skratta o vara glada.
Jag har i alla fall städat ut den lilla jul som kom in i början på december.
Tog fem minuter.

Kattmaten är helt slut.
Kattsanden likaså.
Har man inte tillräckligt med sand i lådan o den blir fullsketen,
kissar de i våra sängar.
Det är alltså lite akut med ny sand.
Mat kan de alltid fixa själva.
Mat som ger dem mask.
Bara jag slipper se det så känns det ok.
Men ibland asar de in sin fångst o ska ha beröm.
Man hör med en gång om de har en fågel i munnen
när de kommer in.
Jamandet blir liksom högre o mer genomskärande.
Då ska man säga
-duuuuuuktig kiiiiiise, vad duuuuuuuktig du e!!!
Sen kan man köra ut dem o slänga ut kadavret.
För de äter ju inte det som de släpar in.
Det är en present till mig!


En halvdöd fågel i present är inte illa.
Man får vara glad att man får
presenter över huvud taget!!


Kom iväg på inköpsrunda.
Ny Alvedon i ungen o så in i bilen.
Kattmat.
kattsand.
Katthalsband
.
Så hade där gått nästan tusen kronor.
Åkte inom Apoteket för att köpa vårtmedel till Viktor.
E det inte det ena så är det det andra.
Alvedon.
Avmaskningsmedel.
Vårtmedel
.
Femhundra till.
Vilken shoppingdag.
Gjort av med en halv förmögenhet på vadå?

I kväll ska vi gå på Bjärredskrog med några vänner.
Ännu mer Alvedon i ungen så ska det nog gå bra.
Han mår jätte bra, säger han.
Han ska gå på krogen.
blir säkert bra.
Barn orkar som sagt mer än vi vuxna.


Kommentarer
Postat av: cecce

Hej du!

Sjukstuga här med.

Rebecca har haft feber sedan i fredags men idag verkar hon frisk tack och lov!

Hoppas kunna skicka henne till dagis i morgon!!



Vissa saker är INTE kul att lägga pengar på!



Kalas idag! Samåka kanske???



Kramar!

2010-01-17 @ 08:50:51
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0