Blomkålspuré var ingen hit! 14 jan



3D brillor till Avatar! Super film!

Filmen Avatar var super!
Satt som trållbunden i två timmar o fyrtiominuter!
Dålig karaktär som jag har köpte jag en stor påse godis.
Egentligen var det Mickes fel, för hade inte han frågat
om vi skulle ha godis, hade jag aldrig köpt det.
Bara för att han tog upp det blev det helt plötsligt ok!
Skärpning!
Därför blev det GI till midda.
O en joggingrunda trots att jag var så trött att jag höll på att hamna i koma.

Markus blev hemskickad idag på grund av sjukdom.
Mormor gick o hämtade honom o när jag kom dit var han
trött, hängig o glansig i ögonen.
Tog tempen när vi kom hem.
39,8
Oj!
Inte konstigt att han var frusen o hängig.
Fick alvedon o vips var ungen som förbytt.
Från att ha legat som en död i soffan,
spelade han nu wii med Viktor, åt en stor portion
till midda (inte det jag hade lagat förstås, kommer
till det senare..) och satt sen uppe o kollade tv.
Kollade tempen
igen vid åtta o då var den nere på 37, 4.
Skönt!
Blir nog ingat av det.
Bara endags feber om vi har tur.


Har bunkrat upp med massor av flytande Alvedon med
skogsbärssmak för Markus vägrar svälja en tablett o brustabletter
tycker han smakar illa.


O nu till middan.
Blomkålspuré, stekt kyckling, grillad paprika o rostad mandel.
Familjen höll på att klökas av min puré.
Micke kan inte ens äta rå blomkål, som e så gott.
För att de skulle få något i sig kokte jag lite pasta till barnen.
Jag åt med god aptit i alla fall.
O det blev över till i morgon så jag kan ha till lunch.
Eftersom jag stannar hemma med Markus.
Därför blir det inget recept inlagt idag men en bild
på mina grillade paprikor med rostad mandel, för det var gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0