Jag vill åka skidor - jag vill, jag vill, jag vill!! 13 jan


Med 3D glasögon i en biosalong kommer
det se ut som ett hav av Roy Orbison kopior!!


Jag har insett att jag inte kommer blogga varje dag.
Jag hinner inte.
Men en summering hinner jag med.
Igår var det åter dags för vår bokklubb.
Den kvällen då man får lämna hemmet
o slipper lägga barn.
Man får sitta i lugn o ro o fika o prata
om allt möjligt.
Som vanligt pratar vi inte böcker i vår bokklubbb.
Temat igår var resor.
Jag älskar att lyssna till andras reseberättelser.
Jag dras med o kan se mig själv snorkla i Egypen,
dricka champagne på en lyxkryssning i Medelhavet eller i en
skumpandes bil på Afrikas savann.
Den resa som väntar de flesta dras jag inte med i.
Det verkar som om ALLA ska åka skidor vecka 8.
Alla UTOM jag.
Såklart ska vi inte åka skidor.
Resan till Thailand rensade allas plånböcker.
Men jag vill.
Jag älskar åka skidor.
Men man kan inte få allt här i livet.
O jag tycker att livet är orättvist.
Jag vill både ha kakan o äta upp den som det så fint heter.
Jag o Lena ska i alla fall ha en egen After Ski.
För den finns en till som inte ska åka skidor.
Så vi får ta hand o varandra...


Snorkla i Egypten skulle jag kunna göra!


En lyxkryssning i Medelhavet skulle sitta fint!


Ett besök i Afrika hade jag inte heller tackat nej till!


Fast en resa till Alperna står just nu högst på
min önskelista!


I kväll ska Micke o jag gå på bio.
Vi ska se Avatar.
Den går på Royal.
Det är där
man ska se den.
Med 3D glasögon.
Hen hel biosalong med en massa Roy Orbison kopior.
Kommer se helkomiskt ut.
Filmen har fått såååå bra kritik.
Jag har jätte höga förväntningar.






Kommentarer
Postat av: cecce

Hej!

Vad mysigt att gå på bio själva. Hoppas filmen är bra. M. vill jättegärna se den men jag är mer tveksam...



Det är mycket man vill. Synd man inte hade en miljon...typ:-)



Kram

2010-01-13 @ 21:40:16
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0