Jag ljuger så bra! 20 feb



Kvällens planerade midda - blåmusslor.

Det blir inga galamidddagar!
Lika bra
är väl det.
Så får jag ha Micke hemma mer i stället.
Han själv bryr sig inte ett smack.
Jag hade själv förstorat upp det till max.
O sen hade besvikelsen varit enorm.
Han menar att han var smickrad att vara nominerad
men det var inte hans självändamål att komma med.
Bara en erfarenhet rikare.
Han är man.
De bara går vidare.
de ältar inte.
Finns ingen anledning.
Jo det finns det tycker jag.
Man ska älta o älta tills det är helt söndertuggat.
kan man gå vidare.

Jag bet av en bit tand i början på veckan.
Igår var jag hos tandläkaren.
O blev 1700 kr fattigare.
I det priset ingick röntgen o borttagning av tandsten.
Fattas
bara annat.
För det priset tycker jag det skulle ingått
ett glas Champagne när man kom o sen
en trerätters midda efteråt.
Dessutom skäller hon på mig hela tiden.
Hon tycker inte att jag använder tandpetare tillräckligt mycket.
Jag använder det inte alls.
Men det säger jag inte.
Jag har gått till henne i 20 år och i 20 år har hon skällt på mig.
O detta betalar jag för!!!

Fredagskvällen bestod av rester o vin.
O så klart hade vi även igår en livlig diskussion.
Temat igår var att välja o att föredra.
Det började med att jag kände vemod över
att inte kunna åka på skidsemester och
frågade Micke vad han helst skulle föredra.
Solsemester eller vintersemester.
Sen var vi igång.
Alltid lika trevligt!
Micke är väldigt rolig att diskutera med.

Lördagen tillbringade vi i en fotbollshall i Eslöv.
Sportlovscupen
.
Det gick inte så bra för Viktors lag idag.
Tur var väl det.
Annars hade vi fått sitta där nästa lördag också.
Fast till Viktor sa jag ju så klart att det var synd.
Gud vad jag ljuger!!

Vi hade bestämt att vi skulle ha musslor till midda
men jag hade inte hunnit åka till fiskboden innan.
Så jag ringde en livlina.
Mamma.
Hon körde snällt iväg o köpte två nät musslor till oss.
Det är vad kvällen kommer bestå av.
Musslor, vitt vin och gott bröd.
Mums!

O kanske blir det bubbel idag, vi får se!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0