Belönad i himlen! 15 feb





I fredags, efter några glas vin o lite skumpa,
klämmer Micke ur sig att han anmält mig
till BIF:s planeringsmöte inför den stora
cup som alltid är till Kristi himmelsfärd.
För det första brukar jag inte ens vara med.
Det är min fiskehelg.
Jag har fiskat den helgen i 13 år.
Den helgen är MIN.
O inte barnens.
O framför allt inte fotbollens.
Tills idag hade jag glömt bort det när
det plingade till på min mejl.
Påminnelse om att mötet är i kväll.
Suck!

Jag gör det.
För Mickes skull.
O för barnens skull.
Det är tyvärr så att ingen annan anmält sig.
Då får tränarens sambo rycka in.
Sagt o gjort.
Klockan sju ska jag upp till fotbollsklubben.
Planera.
Prata fotboll.
Dricka kaffe o fika.
Jätte kul.

Hoppas jag blir belönad i himlen!


Med tre grabbar i familjen som bara spelar fotboll, pratar fotboll,
ser på fotboll, tänker fotboll, önskar sig fotbollsgrejor i present,
måste man själv bli lite aktiv. Annar blir man helt utanför!!!
Tur det inte är ishockey de spelar. Jag slipper i alla fall
stå o frysa i kalla ishallar...
Nu står man o fryser på blåsiga fotbollsplaner i stället!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0