Ökat på pluskontot! 11 feb


Grillade revben var gårdagens födelsedagsmidda!
Markus var helnöjd!


Då har jag mot min vilja varit på IKEA ännu en gång!
Det är verkligen mot min vilja.
Behövs massor nu till vårt nya kontor.
Förr var det lite mysigt att åka till IKEA och köpa ljus o pynt.
Nu är det en bestraffning.
Var trött på det redan när jag åkte till vårt huvudkontor
för att hämta IKEAkortet.
Såg framför mig alla trappor, våningar o framför allt alla människor.
Typiskt för idag var att halva IKEA Europa var på besök.
Så stället var belamrat med folk.
Med dunjacka, som man har för att det är kallt ute
och med stickad tröja blev det nästan för mycket.
Svetten rann längs ryggen (nu överdrev jag nog liiiiite)
Men varm var jag.
Fick inte med oss hem det vi skulle heller.
Alltså en vanlig dag på IKEA.
Vi åt lunch där.
Bara det var ett projekt i sig.
Vi hittad inte hur vi skulle gå, så vi betalade,
lastade in i bilen o gick in igen.
Bara för att börja irra runt igen.
Maten var det inget fel på.
Bara det att där var knökat med folk.
Måtte det dröja länge innan jag behöver besöka IKEA igen!


Ute på lagret fick vi ränna runt för att få tag på det vi skulle!

Det var öppet hus på fritids idag.
Markus hade väntat på mig hela dagen.
När jag kom blev han jätte glad o vi gick o fikade i matsalen.
Det var ungefär det det gick ut på.
Äta några torra färdigköpta kakor o dricka en kopp kaffe.
Markus var nöjd o jag ökade på mitt pluskonto lite.
Lagade en stor laddning av en Indisk kycklinggryta till kvällsmat.
Skönt.
Nu är där midda till i morgon också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0