Tillbaka i skolbänken! 12 feb



Vilar upp sig inför kvällens disco med lite spel

Gelé i håret är viktigt

Färdig stylade o redo för disco!!

Det är stort.
Det är jätte stort.
När mamma o pappa följer med till skolan.
Idag har jag besökt Markus klass.
Micke var i Viktors klass.
Stannade och åt lunch.
Det var det viktigaste.
-stannar du inte till lunch måste jag ju
gå och längta ett helt år tills nästa gång det är öppet hus.
Såklart att man stannar när ens barn säger så.
Inte ska väl han gå runt o plågas av att jag inte kunde ta mig den tiden.
Det var en intessant dag.
Bra lärare och mycket pedagogiskt.
Jag var grymt imponerad.
Vilket tålamod.
Vilken glädje.
Somliga människor är verkligen skapta för att ha hand om barn.
Jag är inte en av dem.
Mina egna kan jag ta hand om.
O barnens kompisar också (hoppas jag!!)
Men att styra o engagera en hel klass!!

Kom till jobb halv ett.
Skönt att bara jobba halvdag.
Fick enormt mycket gjort.
Tror att man skulle vara mer effektiv om
man jobbade mindre antal timmar varje dag.
Dessutom var jag pigg när jag körde hem.
När hände det
en fredag senast!!

Det är disco på skolan i kväll.
Viktor o hans kompisar ska gå dit.
Nu åker skjortan på igen.
Den enda han har.
Han är inte speciellt fåfäng.
Inte som sin pappa....
Men han speglar sig en extra gång o
håret måste ligga perfekt.
När de skulle äta satt han mest o petade i maten.
Hans egen teori om att inte vara FÖR mätt när man
går på disco.
Då orkar man ju inte så mycket snask!!!
Jag som inte äter så mycket innan jag ska ut för
att kläderna ska sitta snyggt.
O för att det är jobbigt att vara sprängmätt när man ska dansa.
60 kronor på fickan.
 bar det iväg.
De är både stora o små.
Går på disco o äter godis.
Fast Viktor säger att han dansar en del.
Har till och med vunnit danstävling nån gång.
För att vara uppriktig tror jag nog det mest
berodde på tjejen han dansade med...

Bubblet ligger på kylning.
Middan är klar (rester från igår)
Äntligen fredag!


Indisk kycklinggryta med dinkel!


4 personer

4 kycklingfiléer
1 gul lök
1 vitlöksklyfta
1 liten blomkål
1 burk kikärtor
olivolja
1 msk cyrry
1 tsk spiskummin
1 burk krossade tomater
7 dl kycklingbuljong eller grönsaksbuljong

Skär kycklingen i mindre bitar. Hacka lök o vitlök.
Skär lagom stora blomkålsbuketter. Bryn kycklingen
i lite olivolja. Tillsätt lök, vitlök, curry och spiskummin
och rör om. Häll på krossade tomater och buljong och
låt koka i ca 15 minuter. Skölj kikärtorna o tillsätt dem
och blomkålen. Låt koka i ytterligare några minuter.
Servera med kokt dinkel.



Kommentarer
Postat av: cecce

Smask!

Ser gott ut!

Har också varit på skolan i dag. Var där i onsdags också men har INTE ätit. Har dåligt smavete för det. Tydligen är det där viktigt!



Skrattade gott åt din kommentar. Vaxade du dej i ansiktet...typ???

Hahaha!



Kramar!

2010-02-12 @ 22:15:48
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0