Så häpna de måste ha blivit!! 26 feb



Glänsande bronssköld!!


Igår var barnen med farmor o farfar på museum.
Viktor är ett barn som vanligtvis aldrig talar om vad han gjort.
Förutom när han ska gå o lägga sig.
Då kommer allt.
Allt han
funderat på under dagen.
Allt han gjort.
Plus lite till.
Idag handlade det om besöket på museét.
Han pratade om stenåldern o hela vägen till 2000-talet.
Mitt i allt ihopa kläcker han ur sig att de på bronsåldern
måste ha blivit väldigt häpna när deras sköldar helt
plötsligt var i brons!!!
Tänkt att bara ha haft sten o sen plötsligt hade
de något så fint o glänsande som brons.
Jag började skratta.
Det lät väldigt roligt.

Igår fick jag även det glädjande beskedet att
jag ska till Las Vegas nästa vecka.
Bara Micke o jag.
Onsdag till måndag.
I like!
När jag flyger hem flyger Micke till San Francisco.
Han ska stå på en mässa i en vecka där.
Därför får han resan betald av jobb.
Kanon när man kan resa så.
O att jag kan få följa med på ett hörn.

Idag är det fredag!
En väldigt efterlängtad dag.
I kväll blir det Glasklart med hela gamla gänget.
O barnen ska vara hos farmor o farfar.
Killarna tycker det är toppen att få sova över.
O vi tycker det är toppen att de tycker det.
När Markus hörde att de skulle sova över sken
han upp som en sol o sa -YES!
Hoppas mina framtida barnbarn ockås kommer
ropa YES när de ska sova över hos mig!!


Hit ska jag nästa vecka!

Kommentarer
Postat av: cecce

Las Vegas?????

Gud så kul!!

Grattis!



Själv befinner jag mej på hotell i Karlskrona. Inte lika originelt men ack så skönt!



Ha en fin dag!!

Kram

2010-02-26 @ 09:03:42
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0