Ingen Semla här inte! 17 feb



                                   Semla nej tack!!

Ibland säger man saker som man inte kan hålla.
Då tänker man att varför sa jag nu det då.
För en tid sedan sa jag att jag aldrig mer
skulle sola solarium.
För att det var farligt.
För att det kunde framkalla en massa sjukdomar.
För att man blev mer infektionskänslig.
Tydligen
har jag redan glömt bort allt detta.
Just för att jag solade igår.
Jag valde att inte läsa på varningsskylten.
Det man inte ser det finns inte taktiken.
Jag solar för att inte se ut som ett lik.
Solbrännan från jul är som bortblåst.
Så jag väljer att utsätta mig för fara bara för att vara lite brun.
Jag är en idiot.
Jag erkänner det.
O jag kommer fortsätta sola.

En sak som jag kan hålla är att inte äta kakor i veckan.
Igår blev jag utsatt för Semlafrestelsen.
O idag en knäckkanelsnurra.
Nybakade.
Fortfarande varma.

Helt underbara.
MEN jag tog ingen.
Där har jag karaktär.
Fast jag springer o drar i bageripåsen hela tiden.
Luktar.
Sucktar.
Tvekar.
Jag har tränat lite dåligt de senaste veckorna.
På grund av snön.
Det är snöns fel att jag inte kan äta kakor i veckan.
Det är bara det att nu är alla gångbanor torra o fina.
Så jag vet inte varför jag inte ränner runt bygden nu.
Har hela tiden något att skylla på.
Det blir ändring på det från och med lördag.
Då finns det äntligen tid för att springa.
O förhoppningsvis plats för en liten kaka!!


O ingen knäckkanelsnäcka heller!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0