Julgrisen stänger nu brödgluggen! 28 december


Julgrisen (alltså jag) har nu stoppat
gottis, choklad, knäck o lussekatter i munnen färdigt
för den här julen! Nu stänger vi brödgluggen
o blickar framåt mot ett muffinsmidjefritt år!!


Julen är lika med frosseri.
Frosseri är lika med viktökning.
Vikökning är lika med ännu mera muffinsmidja.
Muffinsmidja är lika med att byxor inte passar.
Byxor som inte passar är inte bra (och väldigt fult)
Men nu är julen nästan över och frosseriet likaså.
I söndags satte jag i mig det sista från den enorma
chokladkartong som jag fått.
Tog till och med den med körsbär (då har det gått långt)
En o annan knäck slank även ner och likaså en hel
hög med gräddkola och dadlar (färska som är såååå gott, så gott, så gott!!)

Idag blev det en tur till Lady Lounge igen.
Inget gnäll över att det är supertråkigt o stå
på den där supertråkiga crosstrainern.
Enformigt o supertråkigt!
Hade jag bara kunnat springa.
Som jag längtar.

Middan stod på bordet idag igen.
Förvisso hade jag både handlat alla ingredienser och lagt fram receptet
men att få maten framdukad är helt underbart.
Tänk att Micke har det så varje dag.
Han borde stå i en enorm tacksamhetsskuld till mig, tycker jag.
Men han gör väl så mycket annat som inte jag gör (...jag funderar fortfarande..)



Men eftesom han är man (fördomsnytt har uttalat sig igen)
så får han en guldstjärna idag också.
Det manliga egot behöver uppmuntras lite.
Det är märkligt så stor affär man kan göra över en lagad midda.
Det skrivs inga stora rubriker hemma när jag står vid spisen.
Ingen som applåderar av beundran.
Men när Micke gör det ska det oreras om det i timmar hemma.
Av honom själv då såklart.
Berömmet ska hagla!





 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0