JätteSvinDyrJulGran! 16 december



Julgranen är nu inhandlad.
Hela familjen packade in sig i bilen.
Alla skulle vara med o välja.
När vi kom fram höll han på att stänga så vi bara tog en i mörkret.
Det blev en JätteSvinDyrJulGran i år.
500 spänn skulle han ha.
Vi trodde han skämtade.
Men han kunde inte bli allvarligare.
Så det var bara att pynta o se glad ut.
Han hade ju faktiskt hållt öppet lite extra bara för oss!!

På morgonen när jag kollade på den hade den rätat ut sig o var superfin.
för det priset ska jag ha den ståendes fram till Påsk.

Nu är granen klädd.
Ser ut som kom o hjälp mig men killarna är nöjda.
Allt julpynt som de gjort i skolan har de hängt upp.
När de hittade gammalt pynt från dagistiden sa jag stopp.
Viktor har fått pyntmani o pyntar varena liten vrå.
Han vill ha julmysigt överallt säger han.
Små fula tomtar och papersstjärnor överallt.
Jag tycker det är julfult.
Men säger att det är julfint.
Ska ju egentligen känna mig tacksam för att han vill vara med.
Men jag vill pynta själv.
mitt vis.
Utan fula smällkarameller och små hjärtformade korgar i papper.
Nästa år kanske det kan bli på mitt vis.


Kommentarer
Postat av: cecce

Ha ha...mina barn pyntar granen först. Sen pyntar jag om hela skiten:-)

Sån är jag...men jag står inte ut annars:-)



Har inte köpt någon gran ännu, men femhundra låter väldans dyrt. Hoppas på att hitta en liten gran i år..och julgransfot...och julgransbelysning. En del saker måste jag handla nytt. Så, det blir en dyr gran hursom.



Tack för din peppande kommentar. Den piggade upp:-)



Kramar

2010-12-19 @ 00:49:09
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0