Julkort med doft av Indisk kycklinggryta! 15 december



När jag körde till jobb i morse (känns som mitt i natten)
hörde jag denna låten.
Jag blev urpigg och glad.
Försökte lägga på minnet vad låten hette men när jag kom
fram till kontoret hade jag helt glömt bort det (minne som en guldfisk, hur svårt kan det vara..)
Så.
Jag mejlade in till studion och fick reda på vem det var!!
Därför bjuder jag er på denna trallvänliga o uppiggande låt!

Jag höll även på att få ett psykbryt när jag kom in på kontoret.
Skulle posta mina julkort för vi har en brevlåda precis utanför kontoret och
hade lagt alla mina fina vita kuvert i en påse tillsammans med dagens lunch.
När jag öppnar påsen ligger mina fina vita kuvert o simmar i Indisk kyckling gryta.
Tror jag använde alla fula ord jag kan och några till.
alla ni som brukar få julkort av oss.
I år blir det julkort med doft av Indisk kycklinggryta.

I kväll har det varit bokklubbens först julfest.
Julklapp och glöggprovning.
Det var glögg med choklad.
Det var glögg med hjortron.
Det var glögg med lakrits.
Det var glögg med Cognac.
Det var glögg med chili.
Det var även lite Glûwein.
Till detta hade Susan fixat ett litet mini julbord.
Mycket smarrigt.
För min del så tyckte jag nog att glöggen med Cognac var bäst.
andra plats kom lakrits.
O på tredje kom choklad.
Sen kom tomten o alla fick paket.
Precis
som det ska vara på en julfest!








Vinnarglöggen med Cognac!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0