Sumpsmak! 2 december



-8,6
grader ute.
+15 grader inne.
Värmepumpen orkar inte värma upp hela huset
nu när den nya istiden är på väg.
Jag for runt som en iller i går morse o satte på
alla element jag kunde hitta.
Jag vägrar att frysa när jag är inne!
Det bär mig visserligen emot att sätta på dem
för det innebär en högre energikostnad.
Men jag betalar hellre mer pengar för elen
än att behöva gå och lägga mig i fleeceställ.

Utanför mitt kontorsfönster dalara snöflingorna.
Oupphörligt.
Jag försöker hitta på så mycket inomhusjobb som möjligt.
Medvetet.
Går inte ut frivilligt i denna kyla.
Problemet är bara att i vårt kök
står just nu en väldigt stor korg med choklad o kolor.
En väldigt stor korg!
Jag får verkligen lägga band på mig för att inte störtdyka ner i den hela tiden.
Än har jag inte tagit en enda.
Storartat!
Denna veckan är det dock ganska lätt att hålla igen
för det är företagets julfest på fredag och jag
vill inte gå omkring o känna mig som ett fetto den kvällen.
Julfrosseriet kan börja efter det!

Igår åt vi en av de Regnbågar som jag
lämnade in för rökning.
Killarna åt så det sprutade ur öronen men
kunde jag verkligen inte få ner en bit.
Sumpsmak
.
Det är nog en del inbillning men
den smakar inte som den som man köper.
Killarna ville dessutom ha det som blev över till i kväll.
Det får bli en lätt midda för sen är det Markus julfest med klassen.



Kommentarer
Postat av: Frida

Den korgen är inget bra att ha, mådde illa när jag körde hem igår ;) Anledningen till att regnbågen smakar annorlund är att där inte är så mycket tillsatta ämnen :) Den gäddan vi fick upp i somras åt vi, men det var mest för sakens skull för god var den inte... ;) Men har man ansträngt sig i flera timmar så vill man äta den... Ses imorn. Kram

2010-12-02 @ 13:56:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0