Turridning! 5 december













Natten
har varit orolig.
Det har vandrats runt mellan sängarna.
Det har snarkats o det har klagats.
Tillslut låg båda småkillarna i min säng,
hade tagit min kudde o jag fick typ låna en bit av mitt eget täcke.
Det var en ren fröjd att gå upp i morse.

2:a advent o det snöar igen.
Kan inte annat än att njuta.
Härligt
med vitt.
Mycket härligare än mörker o regn.

Klädde mig i det varmaste jag kunde hitta.
Underställ och skidkläder.
Skor som är både varma och passar i en stigbygel
hade jag inga så det fick bli mina kängor.

Körde iväg i snöyran och fick krypköra för all snö som kommit under natten.
I en rondell ville inte min bil som jag ville o snurrade runt ett helt varv
o jag landade med fronten in i en snövall.
Konstigt nog
behöll jag lugnet.
Ovanligt för att vara mig.
Backade ut från snödrivan och körde vidare.
Först när jag kommit iväg blev jag skakig.

Körde sen om möjligt, ännu saktare.
Lämnade bilen hos Christel och vi blev upphämtade av en annan tjej.
Hon hade ringt stallet o kollat hur vägarna var o det skulle vara ok.
Vi tuffade på.
Det gick bra att komma fram och där väntade ännu ett gäng tjejer.
Vi blev tio stycken.
Lagom
för att bli en grupp.
Vi blev tilldelade hästar efter vilken erfarenhet man hade.
Sadlade o red iväg.

Det var verkligen som i en saga.
I skogen var det tyst och vitt o bara så vackert.
Det hade slutat snöa och det enda man hörde var
hästarnas pulsande i snön.
Det blev mycket tölt och mycket galopp i den härliga snön.
Jag var i sjunde himlen.
Efter ridturen blev det fika framför en sprakande brasa.
Frusna fötter tinade.
Stela kroppar mjuknade
.
Saffransbullar, pepparkakor o gott värmande kaffe serverades.
Alla satt i sina underställ med rosiga kinder o bara njöt.
Vilken härlig advent vi fick.

Väl hemma igen hade Micke lagat midda.
Han hade grillat lamm.
Ja ni läste rätt, vi har ätit lamm idag igen..
Men denna gången var det grillat ute på grillen och
det är något speciellt med det.
Mycket gott och väldigt skönt o slippa laga middan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0