Små söta nissar! 3 december


 


Presenter till fröknarna!







Här vankas det julbord

Tomten! Nu kommer tomten!!!

Julklappsutdelning!

Satt med den stora sonen i hans klassrum igår eftermidda.
På utvecklingssamtal.
Med hans nervösa fröken.
Hoppas hon inte stakar sig lika mycket när hon undervisar.
Jag fick fråga Viktor flera gånger om han förstod vad hon menade.
För jag förstod inte hennes svammel.
Tur att man har en son som har lätt för att lära.
O gillar skolan.
Han gör verkligen det och han gillar läxor.
Han brås inte på mig i alla fall.

På kvällen var det Markus julfest med klassen.
De hade gjort det så fint.
Gruppen av föräldrar
som höll i festen
hade ordnat en liten julbuffé, så man behövde inte
ha egen fikakorg med sig.
Bara att sätta sig vid dukat bord.
Vardagslyx.
Fast först blev vi underhållna av små söta nissar.
De sjöng, läste verser och dansade.
Jätte duktiga.

Stolta föräldrar och förväntansfulla barn.
Förväntansfulla för de visste att tomten skulle komma.
Julklappar till alla, lussekatter, julskinka och julgröt.
Försmak av julen som jag ser mycket fram emot.
Vi hade ju en lite julpaus förra året.
O det var helt underbart så det kommer vi göra igen.
Men i år har jag laddat med julork.
Så i år blir det jul för hela slanten.

I dag är det årets julfest med företaget.
O jag har klädångest.
I början på veckan var jag helt klar med vad jag skulle ha på mig.
Nu har jag ångrat mig.
Hade bara temperaturen ute varit mer mot + är klänningen helt perfekt.
Men nu när det är flera minusgrader känns den väldigt kall.
Det kommer väl ändå sluta med förstavalet för jag har inget annat.

utvecklingssamtal chef julfest snäll


Kommentarer
Postat av: Frida

Det hoppas jag, annars ligger du risigt på det ;)

2010-12-03 @ 14:53:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0